کد خبر: 8811
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
لوله

آیین افتتاح همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور با حضور وزیر نیرو در قالب هفته بیست و یکم پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار؛ رضا اردکانیان ظهر یکشنبه با حضور در سالن شهدای استانداری همدان پروژه آبرسانی همزمان به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور را با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

بر اساس این گزارش، برای آبرسانی به این تعداد روستا ۶۷ حلقه چاه، ۴۸ هزار متر مکعب حجم مخزن، ۸۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۳۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

همچنین با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۸۱ هزار نفر از ساکنان ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور زیر پوشش این طرح آبرسانی قرار می‌گیرند.

وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری ۲۵۰ پروژه در چارچوب پویش هرهفته_الف_ب_ایران تا پایان امسال و تلاش‌های صنعت آب و برق همدان گفت: ۳۰ روستای استان همدان با جمعیت زیر پوشش ۲۶ هزار نفر از نعمت آب بهره مند شدند.

رضا اردکانیان افزود: نظام جمهوری اسلامی عملکرد بسیار خوبی در این عرصه داشته هر چند هنوز روستاهایی داریم که مشکل دارند و باید طرح‌های اتصال آن‌ها به شبکه آب سالم و پایدار وصل شود اما در مقایسه با متوسط جهانی و نیز منطقه در بالای جدول قرار داریم و نسبت جمعیت روستایی برخوردار در کشور ۸۲.۵ درصد است.

اردکانیان با اشاره به ضرورت توجه به آب مصرفی در بخش کشاورزی، اظهار کرد: باید مسئله توجه به آب مصرفی در کشاورزی به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و همانطوری که مشکل آب شرب در روستاها امروز مورد توجه است باید بحث الگوی کشت مناسب، اجرای صحیح این الگوی کشت در کشور، استفاده مناسب از آب و همچنین روش‌های صحیح آبیاری نیز مورد توجه قرار گرفته و دغدغه عموم مردم باشد.

وی افزود: با تبدیل این موضوعات به یک مطالبه اجتماعی، می‌توانیم با بسیج امکانات و منابع کشور به این مطالبات رسیدگی کرده و پاسخ دهیم.

اردکانیان یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تدوین لایحه قانونی جامع آب، استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور و اجرای طرح‌های سازگاری با وضعیت کم آبی مدنظر است.

وی یادآور شد: تا پایان دولت قدم‌های مناسبی در حوزه پروژه‌های ساز و کاری برداشته خواهد شد و امید است که این ریل گذاری‌های مناسب برای دولت آینده نیز در حوزه آب و برق به کار گرفته شود.

استاندار همدان نیز اظهار کرد: استان همدان چه در زمینه اجرای پروژه‌های ملی و چه استانی به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه پروژه‌های وزارت نیرو در بخش عمرانی در استان همدان می‌درخشد افزود: افتتاح سه سد طی سال‌های اخیر و افتتاح سد نعمت‌آباد اقدامات ارزشمندی است که هم در آب شرب و هم در تأمین آب کشاورزی نیاز عمده ما تأمین شود و شاهد توسعه بیشتر استان باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: استان همدان به همت دولت و در حوزه وزارت نیرو بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مهم در بخش آب و برق به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح با قدرت کار را دنبال می‌کند و به عنوان نیروگاه برتر آمادگی خدمات رسانی دارد؛ گفت: در بخش آب و فاضلاب ۳۱ شهر و ۷۰۰ روستای استان همدان متصل به آب شرب سالم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =