کد خبر: 8802
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
4554

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: یکی از بندهای مهم سند توسعه ری، توسعه کشاورزی در کنار سکونتگاه‌ها است و در این راستا می‌توان بخش قلعه نو را در این شهرستان به عنوان پایلوت قرار داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین توکلی کجانی، در جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: حفظ زمینهای کشاورزی در شهرستان ری به عنوان یک اولویت است و همه دستگاه های اجرایی این اولویت را در دستور کار قرار داده و با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز  قاطع برخورد کنند.

وی با بیان اینکه بخش قلعه نو در حوزه کشاورزی پویا و در استان و کشور دارای رتبه است، اظهار داشت: تولیدگنندگان در قالب فعالیت های کشاورزی و تولید محصولات زراعی می توانند در بخش قلعه نو سرمایه گذاری کنند و قطعا با این افراد همکاری لازم صورت می گیرد.

معاون استاندار تهران گفت: در موضوع ساخت و سازها در شهرستان ری رویکرد به نحوی است که شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان واقعی مهیا است و در مقابل با افراد سودجو و متخلف بصورت قاطع برخورد می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو بر این باورند که در سال پایانی دولت فضا برای سوءاستفاده فراهم است اما مجموعه مدیران شهرستان ری تا آخرین روز دولت به صورت جدی پیگیر امور و اجرای پیشگیری و  مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: خوشبختانه دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان ری تعامل بسیار خوبی با دستگاه های اجرایی دارند و استفاده از این ظرفیت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اثرگذار است.

توکلی کجانی تاکید کرد: شایسته است همه بخشداران، شهرداران، دهیاران و دستگاه های مربوطه، پرونده های ساخت و سازهای غیرمجاز را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =