کد خبر: 8797
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
+65

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: طبق موافقت‌نامه سال ۹۸، ۵۰۰ سایت کشاورزی و گیاهان دارویی توسط زنان روستایی و عشایری مدیریت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، فروغ سادات بنی‌هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده که به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور منعقد شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه، پنجمین تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بوده که موضوع آن ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان روستایی است.

وی افزود: از سال ۹۵ تفاهم نامه‌های بسیاری به منظور  ارتقا سطح مهارت زنان عشایر و روستایی امضا و با استقبال خوب این افراد مواجه شد. در سال ۹۶ نیز تفاهم نامه‌ای امضا شد که در آن تولید حداقل یک محصول استاندارد در هر استان ضروری بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان عنوان کرد: در سال ۹۷ و در روز جهانی زن روستایی از محصولات استاندارد و گواهی‌دار زنان روستایی رونمایی کردیم و این تجربه باعث انعقاد تفاهمنامه در سال ۹۷ برای تولید  ۱۰۰ محصول استاندارد شد.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: در سال ۹۸ و در روز جهانی زن روستایی موافقتنامه‌ای برای پروژه‌های مرتبط با زنان روستایی و عشایری امضا کردیم که در آن مقرر شد ۳۰۰ محصول گواهی‌شده و استاندارد توسط زنان روستایی عرضه و تولید شود، همچنین علاوه بر محصولات زراعی و باغی، گیاهان دارویی هم به این موافقتنامه اضافه شد که ۲۰۰ سایت هم به آن اختصاص یافت.

بنی‌هاشم افزود: در مجموع ۵۰۰ سایت توسط زنان روستایی و عشایری مدیریت می‌شود.

وی در رابطه با اگروتوریسم گفت: اگروتوریسم مبنای کشاورزی دارد و می‌توانیم با توسعه محصولات، توریسم کشاورزی را افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =