کد خبر: 8788
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مهدی صمیمیان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در هفت سال گذشته به دهیاری‌های استان به منظور رونق و توسعه روستاها پرداخت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان، ابراز داشت:  توزیع بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تاکنون بین دهیاری‌های استان سمنان قابل توجه است و  میزان افزایش اعتبار نیز در این سال‌ها چشمگیر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و با اقدام‌های انجام شده مهاجرت از روستاهای استان سمنان متوقف شده است.

صمیمیان تصریح کرد: مجوز تاسیس اولین دهیاری در استان به منظور حمایت‌های راهبردی و تقویت مدیریت روستایی در سال ۱۳۸۱ صادر شد و تاکنون ۲هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال اعتبار در قالب ردیف‌های اعتباری مختلف بین دهیاری‌های استان توزیع شد.
صمیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تاسیس دهیاری‌ها در روستا مورد توجه ویژه قرار گرفت، اظهار داشت: در زمان حاضر ۲۵۷ روستای استان دهیاری دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: به منظور تجهیز و توسعه روستایی تاکنون ۲۵۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی مانند تراکتور و مینی‌لودر بین دهیاری‌های استان سمنان توزیع شد. 

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.
در استان سمنان شهرستان‌های میامی با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸ درصد روستانشینی بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =