کد خبر: 8787
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
سردآبی

فرماندار اردل از تولید سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی سردابی قزل‌آلای رنگین کمانی در مزارع پرورشی این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمود کیانی  اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ۱۳۵مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود  یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته وی، شهرستان اردل با داشتن چشمه‌سارها و رودخانه‌ها، مهمترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی‌پروری است.

فرماندار شهرستان اردل، پرورش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون۴ عنوان کرد و افزود:مطالعات توسعه پرورش ماهی در قفس در این شهرستان از سوی متولیان آبزی پروری کشور و استان درحال انجام است.

کیانی تاکید کرد: با توسعه پرورش ماهی در قفس در  دریاچه سد کارون۴ ،سالانه بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی سردآبی  تولید می‌شود.

وی از فعال بودن ۱۶ مزرعه پروش بچه ماهی در شهرستان اردل  خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۱۳میلیون بچه ماهی برای مصارف مزارع سطح استان و کشور تولید و روانه بازار می‌شود. 

کیانی،با بیان اینکه کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن مهمترین ظرفیت توسعه و ایجاد اشتغال در اردل محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این صنعت ضروری است و در سال جهش تولید جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، ۴۲۹ مزرعه پرورش ماهی مجاز و ۱۰ مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =