کد خبر: 8766
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
تولید

تاراسی، رئیس جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است، گفت: این استان با بیش از ۸۴۵ هزار هکتار اراضی خوب کشت ۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، جواد تاراسی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است، گفت: این استان با بیش از ۸۴۵ هزار هکتار اراضی خوب کشت ۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

وی اظهار کرد: سهم تولید ناخالصی استان زنجان در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری معادل ۲۶ درصد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ هزار بهره برداری کشاورزی در استان زنجان در امر تولید انواع محصولات کشاورزی  فعالیت می کنند.

تاراسی تاکید کرد: در سال بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می شود و براساس پیش بینی ها با اجرای طرح های بهره ورانه در سالجاری، میزان تولید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این استان  در تولید محصولات کشاورزی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و همین امر باعث شده تا صادرات خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: در سال جهش تولید چند طرح بزرگ کشاورزی در استان زنجان اجرا می شود که باعث ارتقای سهم اشتغال استان در این بخش  خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =