کد خبر: 8761
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
2134

به منظور بررسی تخصصی مباحث مرتبط با حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند روستایی، نشست هم اندیشی و آموزشی به صورت ویدئوکنفرانس ۲۴ شهریورماه با حضور کارشناسان مرتبط دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و کارشناسان ذیربط استانداریها و فرمانداریهای کشور تشکیل شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ،‌کریمی مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در خصوص این نشست تخصصی گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های کارشناسی در استانداری‌ها کشور و آموزش عوامل ذیمدخل در حوزه روستایی استانداری‌ها برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های ملی، همواره از برنامه‌های محوری و کلیدی معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بوده است.

وی افزود: بر همین اساس و باتوجه به شرایط موجود کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های پیش‌آمده برای برگزاری جلسات حضوری، بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و نشست‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

کریمی در ادامه با بیان اهمیت حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند روستایی، مهمترین هدف از تشکیل جلسه مذکور را اعلام برنامه‌ها و سیاست‌های دفتر در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند اعلام نموده و نیز تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط به وضع موجود مدیریت پسماند را از پیش‌نیازهای اساسی برنامه ریزی به ویژه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور برشمرد.

در ادامه جلسه مباحثی پیرامون اجزای مدیریت پسماند در مناطق روستایی، روشهای صحیح مدیریت پسماند و راهکارهای عمومی کاهش تولید و هزینه در سیستم مدیریت پسماند، مباحث قانونی مرتبط، ضرورت اجرای مدیریت پسماند بصورت منطقه‌ای و مشترک و تهیه برنامه تفضیلی همچنین اقدامات ضروری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 مطرح شده و بحث و تبادل نظر کارشناسی در اینخصوص صورت گرفت.

همچنین با توجه به ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی و آماری مربوط به مراکز دفن پسماند روستایی، روستاهای تحت پوشش مدیریت پسماند و نبز بوستان‌های روستایی، توضیحات لازم درخصوص نحوه تکمیل این سامانه‌ها توسط کارشناسان محترم دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی ارائه شد و مسایل و مشکلات استانداری‌ها و واحدهای تابعه در این زمینه طرح شده و راهنمایی‌های لازم نیز ارائه گردید.

کریمی در پایان، ضمن اعلام برگزاری این گونه نشست‌ها به عنوان برنامه‌های مستمر دفتر، اعلام نمود این‌گونه نشست‌ها در حوزه‌های تخصصی مرتبط با این دفتر برنامه‌ریزی شده که بصورت دوره‌ای تا پایان سال برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =