کد خبر: 8758
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
5484

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن ظرفیت تولید کره در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، مرتضی رضایی امروز در حاشیه بازدید از اولین زنجیره تولید شیرخام کشور در شهرستان پیشوا، اظهار کرد: شهرستان ورامین و پیشوا، قطب تولید شیر کشور هستند و بزرگترین گاوداران کشور در استان‌های تهران و البرز حضور دارند.

وی در رابطه با اهمیت زنجیره تولید محصولات لبنی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید مواد لبنی ترکیبی از پرورش‌دهندگان گاو شیری و صنایع لبنی است و این زنجیره پا در عرصه‌ای گذاشته که خودکفایی در تولید کره را برای کشور به ارمغان آورده است.

رضایی عنوان کرد: این کارخانه فرآورده‌های لبنی که تولیدکننده شیرخشک و کره است، ظرفیت جذب بیش از ۱۲۰۰ تن شیر خام در روز را دارد و تا اواسط پاییز فاز اول آن و تا دهه فجر به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این کارخانه، ظرفیت تولید ۱۰۰ تن پودر شیرخشک و ۵۰ تن کره را دارد.

رضایی ادامه داد: تا هفته گذشته، واردات کره داشتیم که باعث خروج ارز از کشور می‌شد، در حالی که کشور ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیر در خاورمیانه است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱.۵ میلیون تن شیر خام تولید و بیش از ۹۰۰ هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی بر پایه شیرخام خواهیم داشت اما در بحث تولید کره کم کاری شده بود و به واسطه تحریم‌ها، تولید آن از سرگرفته شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن ظرفیت تولید کره  در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع تولید کره از شیر خام را راه‌اندازی کردند که امروز با افتخار اعلام می‌کنم، کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه  ‌می‌یابد.

رضایی تأکید کرد: این اقدام، علاوه بر توسعه صنعت شیرخام در کشور، باعث صرفه‌جویی در منابع ارزی می‌شود.

وی در رابطه با تولید شیرخشک در داخل کشور اظهار کرد: شیرخشک داخلی با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌شود و تمام مراحل تولید آن قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

گفتنی است؛ در این کارخانه که اولین زنجیره تولید شیرخام کشور محسوب می‌شود، گلخانه کشت علوفه دامی، دامپروری دام سنگین و کارخانه در حال احداث تولید صنایع لبنی، کره و شیرخشک قرار داشت که از آن بازدید به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =