جاده آسفالت

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۸۵ درصد از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به نهاد دهیاری‌ها از زمان تشکیل تا کنون مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایمنا، علی قربانی اظهار کرد: ۱۵ درصد از اعتبارت تخصیص یافته و پرداخت شده به دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲( زمان تأسیس نهاد دهیاری‌ها) تا پایان سال ۱۳۹۸ در دولت‌های پیش از دولت یازدهم بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز تأسیس نهاد دهیاری‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸، اعتبار تخصیص یافته به این نهاد ۲۴۷ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال بود که از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بودجه عمومی کشور و ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت استانی و ملی در وجه دهیاری‌های کشور واریز شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: پیش از تشکیل دولت یازدهم ۳۵ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال و در دولت یازدهم ۹۴ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و دولت دوازدهم ۱۱۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سهم سرانه روستاییان نیز از اعتبارات واریز شده به دهیاری‌ها در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ حدود چهار برابر رشد داشته و بطوری که این سرانه در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۸ به ترتیب از ۷۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کمک به تکمیل ۲۰ هزار و ۱۲۰ پروژه نیمه تمام دهیاری‌ها

قربانی گفت: در راستای کمک به توسعه و عمران روستایی و افزایش رفاه عمومی، در اجرای پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها، اقدامات متنوعی انجام شده و از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹، ۲۰ هزار و ۱۲۰ دهیاری واجد شرایط برای اجرای طرح عمرانی و زیر ساخت گردشگری با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پنج هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال مساعدت شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و هیاری ها گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۱۲۰ دهیاری‌هایی که اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دریافت کردند یک هزار و ۷۶۵ دهیاری واجد شرایط در سال ۱۳۹۴ و ۴ هزار و ۵۲۵ دهیاری در سال ۹۵، ۷ هزار و ۴۷۵ دهیاری در سال ۹۶ و ۶ هزار و ۳۵۵ دهیاری هم در سال ۱۳۹۸ بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین سالانه در دو بازه زمانی دهه فجر و هفته دولت نیز پروژه‌های عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس توسط دهیاری‌ها در این ایام از محل اعتبارات ملی، استانی دهیاری‌ها افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که در دولت یازدهم و دوازدهم ۷۵ هزار و ۸۶۲ پروژه اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =