کد خبر: 8752
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
حسن سجودی

۳۷۹ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۹ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.

حسن سجودی افزود: ۲۳۹ میلیارد ریال به نقاط شهری و ۱۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها و نقاط روستایی بدون دهیاری از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری اختصاص داده شده است.

سجودی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج با دریافت مبلغ ۸۸ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بالاترین دریافتی در بین نقاط شهری را داشته است، اضافه کرد: پس از سنندج، شهرداری سقز با ۳۵ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال، شهرداری مریوان با ۳۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال و شهرداری بانه با ۲۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: شهرداری بیجار ۱۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال، شهرداری دهگلان ۶ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال، شهرداری دیواندره هفت میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال، شهرداری سروآباد یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال، شهرداری قروه ۱۷ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال و شهرداری کامیاران ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند.

سجودی یادآور شد: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها صورت می‌گیرد و موجب تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود که بسیار قابل توجه است.

مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌افزوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =