سوله

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در روستاها در قالب برون‌سپاری با حفظ مالکیت به صورت مادام‌العمر به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران عصر امروز در جلسه مشترک با دهیاران روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد و مسؤولان هیأت‌های ورزشی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه ورزش، توجه به ورزش روستایی است که این مهم با احداث سالن‌های چندمنظوره و زمین‌های ورزشی در این مناطق دنبال شده است.

وی افزود: علاوه بر احداث سالن‌های ورزشی با اعتبارات حوزه ورزش و جوانان، دهیاران نیز با استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش  افزوده اقدام به احداث سالن‌های ورزشی در مناطق روستایی کرده‌اند که این امر نیز به توسعه اماکن ورزشی کمک کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان و جوانان استان تهران ادامه داد: برخی از پروژه‌های ورزشی احداث شده در مناطق روستایی به دلیل کمبود اعتبار، به صورت نیمه‌تمام باقی‌ مانده که این پروژه‌ها طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فرمانداری شهرستان ورامین در قالب برون‌سپاری اماکن ورزشی، با حفظ مالکیت به صورت مادام‌العمر پس از تکمیل، بهره‌برداری از آن به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: با این اقدام، بسیاری از کمبودهای زیرساخت‌های ورزشی برطرف شده و با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، این فضاها در اختیار ورزشکاران و جوانان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که هدف اصلی این تفاهم‌نامه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است، تصریح کرد: بر اساس مجوز و تفاهم نامه ماده ۲۷ تنطیم مقررات مالی دولت، استادیوم ورزشی و زمین چمن روستای کلاته در اختیار شهرداری ورامین قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: امروز روزی تاریخی در ورزش ورامین است و با این اقدام ارزنده،  به اندازه پنج سال بودجه ورزشی استان تهران پروژه ورزشی اجرا می‌شود.

گل‌محمدی ضمن تقدیر از تلاش مسؤولان هیأت‌های ورزشی گفت: رؤسای هیأت‌های ورزشی، افسران پیشگام ورزش هستند که زحمت توسعه ورزش بر دوش آن‌ها است، کسانی که داوطلبانه و عاشقانه در عرصه ورزش فعالیت کرده و با وجود محرومیت و کمبودهای بسیار، نتایج خوبی را به ارمغان می‌آورند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کمبود درآمد‌ها در حوزه ورزش ابراز کرد: با شیوع این بیماری، درآمدها در حوزه ورزش به صفر رسیده لذا تلاش داریم تا با اتخاذ راه‌کارهای جدید، به هیأت‌های ورزشی کمک کنیم که در این میان از ظرفیت شوراهای اسلامی، خیران و حامیان مالی نیز استفاده ‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری درآمد باشگاه‌های ورزشی را نیز به شدت کاهش داده لذا تلاش می‌شود تا در قالب طرح حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی اعطا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =