کد خبر: 8738
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
+65

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با تاکید بر اهمیت تولید محتوای کیفی و هدفمند در برنامه‌های رادیو تلویزیونی در حوزه کشاورزی گفت: در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی اتفاقات خوبی رخ داده است، اما هنوز تا نقطه هدف فاصله داریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کامبیز بازرگان در جلسه هماهنگی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه افزود: در هر هسته محتوایی باید پروژه‌ای جامع تدوین و با حساسیت برنامه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر سازمان صدا و سیما با وزارت جهادکشاورزی گفت: صدا و سیما با آغوش باز از برنامه‌های رسانه‌ای حوزه‌ی کشاورزی در موضوعات استانی و ملی و حتی برون‌مرزی استقبال می‌کند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: نکات محوری که در این جلسه مشترک مطرح شد، پرداختن به فرهنگ تولید و مصرف، سفره سلامت، مدیریت و روش‌های تولید، فاخر نشان دادن جایگاه تولید کنندگان بخش کشاورزی، پروژه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی از قبیل مرغ سایز، گیاهان دارویی، شیلات و .... بود که نقش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی در تدوین پیوست رسانه‌ای این برنامه‌های ملی مهم است.

معاون وزیر در سازمان تحقیقات، رمز موفقیت و لازمه رشد هر جامعه را مطالبه‌گری و روشنگری دانست و بیان کرد: باید برنامه‌های تلویزیونی ستاد ملی رسانه حرف تازه و پیام روشن برای بهره‌برداران داشته باشد و به سوالات آن‌ها و مسایل روز کشاورزی کشور پاسخ دهد.

بازرگان یادآور شد: باید از برنامه‌های کلیشه‌ای فاصله بگیریم و به فرهنگ‌سازی در تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ایجاد تحول در بخش‌های کشاورزی برای ترغیب جوانان و کشاورزان آینده کشور به ‌منظور ورود به عرصه کشاورزی و عدم مهاجرت از روستاها بپردازیم.

معرفی محصولات کشاورزی کشور به خارج از مرزها با فعالیت ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی

رییس ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی نیز در این نشست، با بیان این که برخی از قراردادهای جدید این ستاد با سازمان صدا و سیما آغاز شده است، گفت: به سمت تولید برنامه‌هایی می‌رویم که محصولات کشاورزی کشور به خارج از مرزها نیز معرفی شود.

دکتر علی‌اکبر مویدی خواستار جدیت بیشتر هسته‌های محتوایی در روند تولید محتوا شد و اظهار کرد: شش روز در هفته برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن بردن در کنار سایر برنامه‌های تولیدی کار ساده‌ای نیست و تلاش‌های بسیاری، در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی برای تحقق این مهم انجام می‌شود.

در ادامه جلسه، دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی گزارشی از عملکرد این ستاد ارایه کرد و اظهار داشت: از سوم خرداد ماه، تاکنون ۷۳ برنامه روی آنتن صدا و سیما رفته است.

اسحاقی با بیان ادامه همکاری‌های ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با صدا و سیما، رویکردهای جدید این ستاد در سال ۹۹ را برشمرد و انتظارات ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی را از هسته‌های محتوایی بیان کرد.

قابل ذکر است؛ پرداختن بیشتر به موضوعات سلامت غذا و حفظ محیط زیست، کیفی‌تر شدن برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از کارشناسان صاحب‌نظر و دارای دانش کافی و فن بیان بالا در برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از انجمن‌های تخصصی – محصولی و تشکل‌ها در برنامه‌ها، تدوین سناریوهای قوی با دستورالعمل مشخص، پرداختن به مسایل روز کشاورزی و دغدغه‌های کشاورزان، سیستم ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی گفتگومحور، بسته‌های مشخص برنامه‌های موضوعی شامل اطلاعیه‌ها، اخبار، تیزرها و گفتگو حول محور موضوع مشخص، استفاده بیشتر و جدی‌تر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی روسای هسته‌های محتوایی ستادملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =