کد خبر: 8731
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
نهاده

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کاهش تولید تخم‌مرغ و افزایش قیمت خوراک دام عامل اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار اصفهان است.

به گزارش روستانیوز، حسین ایران‌دوست درخصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ بیان کرد: به‌دلیل تأمین نهاده‌های مصرفی با ارز آزاد و این‌که بخشی از خوراک دامی نیز در بازار تهیه می‌شود، قیمت این محصول افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با شروع شهریورماه و تغییر در آب و هوا، تقاضا برای خرید و مصرف این محصول غذایی افزایش می‌یابد، اما در فصول گرم به‌دلیل گرمای هوا با کاهش تولید مواجه هستیم. طبیعتاً این موضوع قیمت این محصول را در بازار دستخوش تغییر می‌کند.
ایران‌دوست درخصوص قیمت مصوب تنظیم بازار برای تخم‌مرغ یادآور شد: قیمت مصوب تنظیم بازار کشور برای تخم‌مرغ 11هزار تومان جهت استفاده مصرف‌کننده تعیین شده است؛ اگرچه در یک ماه گذشته این نرخ به کم‌تر از 9هزار تومان نیز رسید و تولیدکننده را دچار ضرر کرد، اما درحال حاضر شرایط تغییر کرده و قیمت بالاتر از نرخ انتظار است.
وی افزود: هرچند قیمت تنظیم بازار 11هزار تومان برای مصرف‌کننده تعیین شده، اما این در شرایطی است که بتوانیم تمامی نهاده‌های دامی را با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه اخیراً به‌دلیل محدودیتی که در تأمین نهاده‌ها داشتیم، تولیدکننده مجبور بود با قیمت بالاتری نهاده را تأمین کند. از همین رو، نمی‌توان توقع داشت که تخم‌مرغ با همان قیمت 11هزار تومان مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =