روستا

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان از افزایش ۱۲درصدی جمعیت روستاها در استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش روستانیوز، علی رحمانی بیان داشت: بر اساس برنامه چشم‌انداز و با توجه به توسعه زیرساخت‌ها، جمعیت روستاهای استان اصفهان ۱۲درصد نسبت به سرشماری سال ۹۵ افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به توسعه عمرانی، اشتغال‌زایی، تسهیلات و حمایت‌های دولت در هفت سال گذشته،  جمعیت روستایی استان که در گذشته به دلیل تبدیل روستا به شهر و بی‌توجهی به این بخش‌ها کاهش یافته، جبران می‌شود.
رحمانی با بیان این‌که توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، اظهارداشت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و افزایش ضریب امنیت اجتماعی و کاهش حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی رهاورد تلاش مسئولان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: حرکت مردم روستاها به شهر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تغییر فرهنگ و ماهیت‌های زندگی بر پایه معیارهای ایرانی و اسلامی خواهد شد و با افزایش شهرنشینی آسیب‌های زیادی مثل کاهش امنیت اجتماعی و افزایش ناهنجاری‌ها به کشور وارد می‌شود.
گفتنی‌است براساس آمار موجود در سال ۱۳۵۷ و در اوایل انقلاب اسلامی ۷۰درصد از جمعیت ایران در روستاها سکونت داشتند، اما هم‌اینک ۲۶درصد از جمعیت کشور معادل ۲۰میلیون ایرانی در روستاها زندگی می‌کنند. استان اصفهان نیز با پنج‌میلیون و ۱۲۰هزار نفر جمعیت دارای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰هزار نفر است که ۹۳۵روستای اصفهان بیش از ۲۰خانوار جمعیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =