مرغ

ضعف نظارت و عدم کنترل بازار استان ایلام سبب شده مرغ در این بازار نایاب شود؛ به تبع آن توزیع‌کنندگان بیکار و خریداران نیز سرگردان شده‌اند.

به گزارشروستانیوز به نقل از تسنیم، مرغ به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی برای مصرف‌کنندگان، حضوری پررنگ در سفره خانوار ایرانی دارد اما این نیاز غذایی نیز مدت‌هاست به‌دلیل گرانی از سفره‌ها پر کشیده است. در استان ایلام قیمت مرغ حکایت طولانی دارد و در یک‌سال اخیر به یکی از مشکلات اساسی برای خانوارهای ایلامی تبدیل شده است.

مسئولان علی‌رغم وعده و وعیدهای بی‌شمار تاکنون نتوانسته‌اند این بخش از نیاز بازار را تأمین کنند و  ضعف نظارت، پیش‌بینی، کنترل و تأمین ضروریات بازار سبب بیکاری توزیع‌کنندگان و سرگردانی خریداران شده است.

بی‌توجهی مسئولان استان به درخواست فروشندگان مرغ

"مرادپور" از توزیع‌کنندگان مرغ کشتار روز از نبودِ مرغ در بازار ایلام شاکی است؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک‌هفته است مرغ به بازار عرضه نمی‌شود و این مسئله عملاً کسب و کار ما فروشندگان را تخته کرده است.

وی از پیگیری‌های خود برای تهیه مرغ و عرضه آن به خریداران گفت: علی‌رغم حضور فروشندگان مرغ در استانداری برای یافتن راه حل مشکل و تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، مقامات استانداری از پاسخ طفره رفته و به این سخن اکتفا کرده‌اند که " مشکل حل می‌شود".

"یزدانی" دیگر فروشنده مرغ در ایلام؛ به نبود نظارت و کنترل در بازار ایلام و نظارت‌های صوری اشاره کرد و یادآور شد: بر بازار ایلام نظارتی نیست و برای تأمین مایحتاج بازار هیچ مسئولی حاضر به بررسی نیست.

وی به حضور فروشندگان مرغ در استانداری اشاره و بیان کرد: استاندار و مقامات حاضر به شنیدن مشکل این صنف نبوده و فقدان مرغ را نیز منکر می‌شوند، اما حتی حاضر نیستند موضوع را بررسی کنند.

گلایه شهروندان از عدم نظارت و تأمین مایحتاج بازار

"فرحی" از شهروندان ایلامی که در بازار ایلام به دنبال خرید مرغ است، گفت: روزهای متعددی است که مرغ در ایلام پیدا نمی‌شود و فروشندگان از عدم عرضه آن به بازار سخن می‌گویند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان استان از تأمین، نظارت و پیگیری برای تأمین نیازهای اساسی بازار استان ناتوان هستند و مراجعات و تماس‌ها و پیگیری‌ها نیز نتیجه‌ای در بر ندارد.

فرحی یادآور شد: واقعیت بازار ایلام رها شده است و استان به شهر بی‌کلانتر می‌ماند.

رئیس جهاد کشاورزی استان: مرغداران مقصرند!

محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به‌صورت کوتاه در این باره حاضر به پاسخگویی شد؛ وی از بررسی  علت عدم عرضه مرغ به بازار ایلام سخن گفت و اظهار داشت: موضوع در حال بررسی است.

وی با عنوان اینکه "برخی مرغداران در عرضه مرغ به بازار تعلل دارند" گفت: تعلل مرغداران در عرضه مرغ به بازار پذیرفتنی نیست و به جد موضوع را بررسی می‌کنیم و نتیجه اعلام خواهد شد.

پیگیری برای پاسخ مقامات استانداری، معاونت اقتصادی استانداری بی‌نتیجه ماند و علی‌رغم حضور مرغداران در استانداری ایلام، هیچ‌یک از مقامات مسئول پاسخگوی این افراد نبودند.

به‌هرحال اگر دست اندرکاران و متولیان امر نتوانند این مهم را مدیریت کنند، قطعاً اوضاع بازار و معیشت مردم بحرانی‌تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =