کد خبر: 8690
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
روستا

 مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک هزار و ۶۴۳ روستای این استان، یک هزار و ۴۵ روستا فاقد دهیاری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، دارا کریمی‌نژاد، اظهار داشت: این استان یک هزار و ۶۴۳ روستا دارد که از این تعداد ۷۲۱روستا بالای ۲۰ خانوار و ۹۲۲ روستا زیر ۲۰ خانوار است.

وی تعداد روستاهای خالی از سکنه کهگیلویه و بویراحمد را نیز ۵۸۹ روستا عنوان کرد و افزود: ۳۸ دهیار روستاهای استان زن هستند که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد قابل دفاعی دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته از محل ماده ۵۸ در مجموع ۴ میلیارد تومان و از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز ۴۰ میلیارد تومان برای عمران و آبادی روستاها تخصیص یافت.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه دو نفر از دهیاران استان دارای مدرک سیکل،۲۲۹ نفر دیپلم، ۹۵ نفر فوق دیپلم، ۲۲۰ لیسانس و ۳۲ نفر فوق لیسانس هستند، ابراز کرد: ۸۴۳ روستای استان حائز شرایط شورا هستند که هم اکنون تنها ۶۷۴ روستا شورا دارند.

متولی روستائیان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تعداد روستاهای بدون شورا در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۶۹ روستا عنوان کرد و ادامه داد: ۱۸ روستای دارای شورای ۵ نفره و ۶۵۱ روستا شورای ۳ نفره دارند.

کریمی‌نژاد یکی از مهمترین سیاست‌های دولت را خدمات رسانی به روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: تعداد آبادی‌های کمتر از ۲۰ خانوار، بالای ۲۰ خانوار و روستاهای خالی از سکنه را به ترتیب ۹۲۲، ۷۲۱ و ۵۸۹ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =