شیلات

وزارت جهاد کشاورزی ضمن تکذیب خبر برکناری رئیس سابق سازمان شیلات ایران اعلام کرد: تغییر رئیس سازمان شیلات ایران که از مدیران شایسته و جانباز سرافراز ۷۰ درصد وزارت جهاد کشاورزی است به خاطر تشدید بیماری بر اثر خدمات شبانه روزی در پنج سال اخیر بوده و در مدت مدیریت وی در پنج سال اخیر سازمان شیلات به توفیقات چشمگیری دست یافته و تولید محصولات شیلاتی کشور بیش از ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، در پی طرح مطالبی خلاف واقع درباره تغییر رئیس سابق سازمان شیلات ایران،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد این گمانه زنی ها،توضیحاتی ارائه کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

دکتر حسن صالحی رئیس سابق سازمان شیلات ایران از مدیران شایسته و جانباز سرافراز ۷۰ درصد وزارت جهاد کشاورزی است که با تدبیر و درایت ایشان در پنج سال اخیر، سازمان شیلات به توفیقات چشمگیری دست یافته و تولید محصولات شیلاتی کشور بیش از ۴۳ درصد رشد داشته و از ۸۳۸ هزار تن در سال ۹۱ به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تن در سال ۹۶ افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است:میزان تولید آبزی پروری از ۳۳۸ هزار تن در سال ۹۱ با رشد ۴۱ درصدی به ۴۷۷ هزار تن در سال ۹۶ رسیده و میزان صید نیز از ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۱ با ۴۵ درصد رشد به ۷۲۵ هزار تن افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید:میزان صادرات محصولات شیلاتی با رشد ۹۴ درصدی از ۲۶۱ میلیون دلار در سال ۹۱ به ۵۰۷ میلیون دلار در سال ۹۶ رسیده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به این که سرانه مصرف آبزیان از ۸.۲ کیلوگرم در سال ۹۱ به ۱۱.۲ کیلوگرم افزایش یافته،تصریح می کند: میزان اشتغال در حوزه شیلات کشور از ۲۰۴ هزار نفر در سال ۹۱ با رشدی بیش از ۱۲ درصد به ۲۲۹ هزار نفر افزایش یافته است.

این گزارش ادامه می دهد:در این مدت، تولید میگو در کشور ۲۶۰ درصد داشته و از ۱۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۳۶ هزار تن در سال جاری رسیده است.

این گزارش می افزاید:در پنج سال اخیر،بهره گیری از ظرفیت های خدادادی کشور برای افزایش تولید و اشتغال در دستور کار شیلات ایران قرار گرفته و طرح های آبزی پروری دریایی، صید در آب های عمیق و دور، پرورش گیاهان دریایی و توسعه صید به روش رشته قلاب به اجرا درآمده است.

این گزارش با اشاره به این که سازمان شیلات ایران در دوره مدیریت پنج سال گذشته به سازمانی چابک و بهره ور تبدیل شده، اذعان داشته است:دکتر صالحی رئیس سابق سازمان شیلات ایران در سال ۱۳۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ به افتخار جانبازی ۷۰ درصد نائل شد و با توجه به دوراندیشی و کارآمدی ایشان در سال ۹۲ به درخواست وزیر جهاد کشاورزی،مسئولیت سازمان شیلات ایران را بر عهده گرفت و با عملکرد درخشان خود در جهت افزایش تولید، اشتغال و ارزآوری بار دیگر برای کشور افتخارآفرینی کرد.

این گزارش تصریح می کند:دکتر صالحی به خاطر خدمات شبانه روزی در پنج سال اخیر با تشدید بیماری مواجه شده و از حدود سه ماه پیش درخواست معافیت از مسئولیت را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرده بود که در نهایت با درخواست ایشان موافقت و دکتر نبی اله خون میرزایی که پیش از این مدیرکل شیلات استان خوزستان بوده و از مدیران موفق سازمان شیلات ایران است به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران منصوب و مشغول به کار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =