کد خبر: 8688
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
خزایی پور

خزایی پور فرماندار شهرستان فراهان: تولید شیر را بزرگترین پتانسیل شهرستان فراهان دانست و گفت: عمده دامداریهای استان مرکزی در شهرستان فراهان قراردارد و همین موضوع این شهرستان را در تولید شیر ممتاز کرده است

به گزارش روستانیوز به نقل از قلم، خزایی پور فرماندار شهرستان فراهان وجود بیشترین دامداری استان مرکزی در منطقه فراهان را یکی از پتانسیل های شهرستان فراهان دانست و گفت میتوان با حمایت از تولید شیر و دامپروری باعث تخصصی شدن این صنعت در استان مرکزی شد .

وی افزود: با کمک یک سرمایه گذار بورقانی ساکن تهران استارت کارخانه تولید لبنی در منطقه زده و این کارخانه راه اندازی شده است، ضمن اینکه برای تولید مواد شوینده نیز در فراهان سرمایه گذار جذب کرده ایم.
وی ادامه داد: در راستای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در شهرستان فراهان، اقدامات خوبی صورت گرفته که این اقدامات در جلسه کارگروه اشتغال با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا تمام راهکارها و مشکلات در همین ابتدای کار رفع شود.
خزایی پور ابراز کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی فراهان، نقطه مثبت و قابل تامل آن است برآن شدیم تا نخبگان اقتصادی، صنعتی و هنری این شهرستان را دسته بندی کنیم تا از آنها برای پیشبرد و توسعه این شهرستان کمک بگیریم و به نوعی بانک اطلاعاتی نخبگان فراهان را ایجاد کنیم.
فرماندار شهرستان فراهان با اشاره به اینکه بنک داران عمده کفش در کشور، فراهانی هستند، بیان کرد: شغل اصلی بیش از ۷۰ درصد اهالی روستای امیر آباد تولید کفش است و به همین دلیل فرمانداری بر آن شد تا شهرک تولید کفش را ایجاد کند و برای این امر نیز یک زمین ۵ هکتاری به ۱۰۲ قطعه ۲۵۰ متری و ۵۰ متری تهیه و در اختیار تولید کنندگان کفش قرار داده شده است.
خزایی پور ادامه داد: در شهرستان بدنبال فعال کردن طرح “هر روستا یک محصول” هستیم که در این راستا در شیرین آباد ۱۸ کارگاه تولید کفش فعال است و محل کارگاههای تولید کفش کوچک و از اعتبارات مشاغل خانگی با صندوق کارآفرینی امید تامین اعتبار میشود.
وی در پایان گفت: فرمانداری شهرستان فراهان در تلاش است تا با تسهیلاتی که در اختیار روستاها قرار میدهد، در هر روستا یک برند خاص شناسایی کند که این امر برای توسعه روستاها بسیار مثمرثمر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =