کد خبر: 868
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
خیار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از ایجاد زنجیره ارزش در 10 هزار هکتار از گلخانه های کشور خبر داد تا بهره‌وری و سودآوری در این بخش افزایش یابد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، زنجیره ارزش طیف کاملی از فعالیت‌ها شامل طراحی، تولید، بازاریابی و توزیع را دربر می‌گیرد؛ این زنجیره از مواد خام مورد استفاده برای ساخت محصول آغاز می‌شود و هر آنچه تا قبل از اینکه به مشتری فروخته شود، به آن اضافه ‌می‌شود را دربرمی‌گیرد.

بنا بر اعلام روز شنبه وزارت جهادکشاورزی، علی‌اشرف منصوری در نشست مجمع عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی که با حضور نمایندگان برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برگزار شد، افزود: با توجه به چشم‌انداز توسعه‌ شهرک‌های کشاورزی، در ابتدای راه هستیم اما با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی و تامین منابع مالی جدید می توانیم فرایند زنجیره ارزش را در طرح جامع گلخانه ای سرعت ببخشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی به 273 هزار هکتار اراضی مستعد ایجاد شهرک‌های کشاورزی حاصل از مطالعات شرکت در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جدیت و پیگیری همه جانبه عوامل شرکت، فعالیت‌های این بخش از قبیل مستندسازی، واگذاری، جذب سرمایه‌گذار، تکمیل عملیات اجرایی زیرساخت و سازه‌ها و جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی در سال 97 نسبت به سال 96 به رشد چند برابری رسیده است.

به گفته وی، سطح واگذاری اراضی از 650 هکتار در سال 96 به چهار هزار هکتار در سال 97 افزایش یافته است.

براساس این گزارش، سطح گلخانه ها از هشت هزار و 500 هکتار در ابتدای دولت یازدهم به حدود 15 هزار هکتار در شرایط فعلی رسیده که رشد 73 درصدی توسعه مساحت گلخانه ها را نشان می دهد تا بتوان بخش عمده کشت های فضای باز را به فضای گلخانه ای و کشت متراکم هدایت کرد.

هدف کنونی شرکت شهرک های کشاورزی با بکارگیری ظرفیت ها و توان حوزه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی توسعه گلخانه ها، بازرگانی و جذب سرمایه گذاری را برای رفع وابستگی در دستور کار دارد. 

در یک سال گذشته 131 شهرک کشاورزی با بیش از 15 هزار هکتار عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران در قالب فراخوان و مقررات آماده سازی شده است. 

شرکت شهرک های کشاورزی بر پایه تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و وظیفه آن مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی یا شیلاتی است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =