کد خبر: 8679
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
روستا

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۲ تاکنون به دهیاری‌های این استان اختصاص یافته که نسبت به دوره قبل رشد ۵۷۹ درصدی داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عالیه خواجوی افزود: این اعتبارات از محل منابع مختلف بوده که در زمینه توسعه زیرساخت‌های روستاهای استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۷۶ میلیارد ریال از محل عواید بند الف و تبصره یک ماده ۳۸ و تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۳۵ دستگاه خودرو عمرانی و خدماتی و ۱۳۳ عدد تجهیزات ایمنی بین دهیاری‌های استان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۳۶ میلیارد ریال در چارچوب فصل‌های مد نظر از سوی دهیاری‌ها اجرا شده است.

خواجوی افزود: هفته دولت امسال نیز ۷۷۸ طرح عمرانی در مناطق روستایی استان افتتاح شد که ۶۷ درصد طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال در روستاها اجرا شده و این اقدامات و برنامه‌ها در راستای تقویت امنیت و ماندگاری جمعیت در روستاها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که ۴۰ درصد جمعیت این استان مرزی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: یک هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه در استان داریم که ۹۰۱ روستای استان دارای دهیاری و ۸۷۹ روستا نیز فاقد دهیاری هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =