پژمان اکرامیان

نماینده معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مجری پروژه ملی صنایع روستادوست با اشاره به این‌که رونق اشتغال پایدار در روستاها در گروی تکمیل زنجیره‌های تولید است، گفت: ۶۰درصد مخاطبان کمیته امداد از قشر روستایی هستند و به همین جهت برنامه‌های کمیته امداد بیش‌تر در روستاها و در جهت اشتغال‌زایی برای آنان اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز، پژمان اکرامیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تأکید طرح‌ها و صنایع روستادوست بر این است که ساده و نوآورانه و در عین حال در مقیاس روستا دارای صرفه اقتصادی باشد.
وی با اشاره به برگزاری رویداد طرح صنایع روستادوست در ۲۵مهرماه تصریح کرد: در این رویداد طرح‌های نخبگان و مخترعان با دارابودن صفات یادشده ثبت نام و داوری و در نهایت ۹۹طرح برگزیده می‌شوند.  
اکرامیان افزود: تسهیلاتی برای اجرا و تولید و گسترش این طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، به‌طوری که ۲۰درصد آن آورده اولیه افراد است و مابقی به صورت تسهیلات در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.
او مجموع صادرات غیرنفتی در سال ۸۰ را ۱۰میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: دو میلیارد دلار از مجموع آمار صادراتی را محصولات ابریشمی به خود اختصاص داده بود که اتخاذ برخی تصمیمات نادرست باعث شد که صادرات محصولات ابریشمی تا قبل از شیوع ویروس کرونا به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
مجری پروژه ملی صنایع روستادوست در پایان با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین مجموعه توتستان خاورمیانه به کشور ما اختصاص دارد، تصریح کرد: در مقطعی که دو میلیارد دلار محصولات ابریشمی صادر می‌شد، ۱۰۰درصد مواد اولیه آن داخلی بود، اما در شرایط فعلی ۸۰درصد از طریق واردات تأمین می‌شود که با ایجاد برخی صنایع در روستا‌ها می‌توان از میزان واردات کاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =