علی خضریان

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در توسعه کشور، گفت: حمایت از بخش کشاورزی اولویت اساسی مجلس است.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علی خضریان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره حذف ردیف خودکفایی گندم اظهار کرد: ردیف خودکفایی گندم در سال ۹۴ حذف شده و به نظر می‌رسد که جریانی می‌خواهد کشور را زمین‌گیر کند.

وی افزود: چگونه افرادی مانند سعید حجاریان و فرزندش محسن چند ماه پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات شرکتی را تأسیس کرده و چند محموله زراعی به کشور وارد می‌شود.

خضریان بیان کرد: باید مشخص شود که چه کسانی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را در اختیار امثال حجاریان قرار داده‌اند تا کشاورز نتواند نرخ تولید خود را از فروش تضمینی به دست بیاورد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در سال ۹۵، ۱۴ و نیم میلیون تن گندم تولید شده در حالی که هزار و ۴۷۸ تن به کشور وارد شده است.

وی افزود: چرا پولی که به عنوان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تعیین می‌شود توسط دولت برای خرید تضمینی گندم به کار می‌رود، اما محصولات حیاتی مانند کود و کنجاله با نرخ ارز آزاد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؟

خضریان ادامه داد: آقای وزیر، رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که در کالاهای اساسی به خصوص محصول استراتژیکی مانند گندم خودکفا باشیم چراکه امنیت غذایی برای هر کشوری حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقایان غرب‌گرا اگر می‌خواهید کشور را با الگوی آمریکایی اداره کنید حداقل یاد بگیرید مانند آن‌ها از تولید محصول داخلی حمایت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =