6565

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با اجرای آبخیزداری در هر هکتار ۵۳۰ متر مکعب استحصال آب خواهیم داشت و یک هزار مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند، همچنین در هر هکتار ۳ تا ۹ تن فرسایش خاک کاهش می یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی‌فقیه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارت‌خانه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شامل ۳۳ اداره کل استانی و ۴۲۰ واحد شهرستانی می‌شود که به لحاظ گستره جغرافیایی، ۸۳ درصد از اراضی کشور را در اختیار این سازمان است.

وی افزود: این سازمان با وزارت نیرو در حریم رودها و آب ها، با وزارت راه در حریم راهها و شهرها، با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن، با سازمان اوقاف و امور خیریه در تعیین تکلیف اراضی ملی، با سازمان اسناد برای سنددار کردن ۱۴۰ میلیون از اراضی و با محیط زیست در حوزه مناطق چهارگانه در تعامل است.

منصور با اشاره به تدوین ۱۸ راهبرد مدیریتی در سال جهش تولید تصریح کرد: از آنجایی که امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده و سازمان جنگل‌ها به عنوان بستر و حافظ برای زیرساخت‌های ملی محسوب می‌شود، به جز ۴ طرح محوری آبخیزداری، مقابله با بیابان‌زایی، صیانت از جنگل‌های کشور و توقف بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های شمال، ۹ محور را مشخص کردیم و نام آن را طرح ۹ در ۹۹ گذاشتیم و الزام کار جهشی در این نقطه را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ فرمودند: «فرسایش خاک چیزی نیست که بشود به آسانی آن را جبران کرد و قضیه خاک از آب هم مهم‌تر است»، فرسایش در کشور سالانه ۴ تن در هکتار و میزان  رسوبات هم۲۴۰ میلیون مترمکعب است و با اجرای آبخیزداری در هر هکتار ۵۳۰ متر مکعب استحصال آب خواهیم داشت و یک هزار مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند، همچنین در هر هکتار ۳ تا ۹ تن فرسایش خاک کاهش می یابد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با پدیده گرد و غبار گفت: باید به پدیده گرد و غبار و مبارزه با بیابان زایی توجه ویژه شود که در حوزه وظایف سازمان جنگل‌ها است.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: مدیریت سازمان جنگل‌ها با نشاط و پرتحرک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی افزود: نبود تفکر فرهنگی در بین مدیران یک مشکل محسوب می‌شود، خودسازی به یکباره اتفاق نمی‌افتد و باید به صورت تدریجی پیش برود تا به نقطه اوج برسد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با راه‌های خودسازی عنوان کرد: اگر صفات نیک و پسندیده را بر نفس خود تحمیل کنیم و نفس را با آن صفات آشنا و آمیخته کنیم، گامی در جهت خودسازی برداشته خواهد شد.

وی افزود: از دیگر راه‌های خودسازی، توجه به عیب خویش، حق پذیری، پرهیز از خطا‌های کوچک برای مقابله با گناه‌های بزرگ و مثبت نگر بودن است.

در پایان این جلسه، باحضور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، نمازخانه سازمان جنگل‌ها پس از بازسازی، مجددا افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =