کد خبر: 8541
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
گندم

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: در سال جاری ۵۳۰ هزار تن خرید تضمینی مباشرتی گندم در استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هدایت الله رحیمی سه شنبه افزود: سال گذشته ۳۴۷ هزار و ۳۶ تن گندم تضمینی مباشرتی از کشاورزان استان خریده شد.
وی ادامه داد: میزان خرید تضمینی مباشرتی گندم در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸ به ترتیب  ۳۱۹ هزار و ۳۰ تن، ۴۶۷ هزار و ۴۴۳ تن،  ۵۰۵ هزار و ۵۴۷ تن،  ۵۲۰ هزار تن،  ۴۷۸ هزار و ۸۹۶ تن،  ۲۹۰ هزار و ۳۵۴ تن و  ۳۴۷ هزار و ۳۶ تن بود که در سال ۱۳۹۹ بیشترین میزان خرید تضمینی گندم با خرید تضمینی  ۵۳۰ هزار تن رقم خورد.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: این اداره کل در سال جاری با دایر کردن ۱۳۵ مرکز خرید در ۳۶ شهرستان استان اقدام به خرید گندم کشاورزان کرده است.
رحیمی همچنین در ادامه با بیان اینکه اداره کل تعاون روستایی یک موسسه خدمات رسان  است، افزود: مدیریت خدمات ارائه شده از سوی این اداره کل توسط سایر دستگاه های اجرایی صورت می گیرد به عنوان مثال حدود ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت روستایی و کشاورزی از طریق اداره کل تعاون روستایی توزیع می شود اما مدیریت این موضوع بر عهده شرکت پخش و فرآورده های نفتی است.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: همچنین آرد روستایی به طور کامل توسط اداره کل تعاون روستایی توزیع می‌شود اما مدیریت آن بر عهده شرکت غله است.
رحیمی افزود: بیش از ۶۰ درصد کود استان  توسط اداره کل تعاون روستایی توزیع می شود اما مدیریت آن توسط شرکت خدمات حمایتی است.
وی ادامه داد: همچنین ۶۰ درصد نهاده های امور دام توسط تعاونی های زیر مجموعه اداره کل تعاون روستایی استان فارس توزیع می‌شود اما مدیریت آن بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: حدود ۵۳۰ تعاونی زیر مجموعه این اداره کل فعالیت می کنند و خدمات مختلف را از ادارات دریافت و به دست کشاورزان و روستاییان می رسانند.
رحیمی افزود: از مجموع ۱۵۶ مرکز بیمه روستایی ۱۱۲ مرکز در تعاونی های زیر مجموعه اداره کل تعاون روستایی استان فعالیت می کنند.
وی اظهارکرد: توزیع آرد روستایی ساماندهی شده و و از طریق سامانه تعریف شده و در هماهنگی با ثبت احوال استان شرکت غله  توزیع می شود.
وی ادامه داد:  همچنین توزیع کود از طریق سامانه الکترونیکی به دست کشاورزان می رسد، این سامانه امتحان خود را به صورت آزمایشی در شهرستان کوار و مرودشت پس داده و از ابتدای ماه آینده در سراسر استان فعالیت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =