روحانی

رئیس ‌جمهور با تاکید بر اینکه ایستادگی ملت، آمریکا را مقابل دیپلمات‌های ما دچار شکست کرد گفت: اینکه در شورای امنیت هر روز آمریکا شکستی را بعد از شکستی تحمل می‌کند، به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت است وگرنه این ملت اگر در سال ۹۷ خود را باخته بود دشمن همان سال ما را به زانو درمی‌آورد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رساین رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: در آستانه روزهای تاریخ‌ساز تاسوعا و عاشورای حسینی قرار گرفته ایم و مردم، امسال هم مثل همه سال‌های گذشته به عهد خودشان نسبت به امامت و ولایت و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله‌الحسین (ع) وفا کردند. البته شکل مراسم امسال ممکن است کمی با سال‌های پیش متفاوت باشد، اما عزای امام حسین امسال بسیار پرشور در همه شهرها دارد برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم امسال بخشی از عزاداری‌ها را به خانه‌هایشان، به محله‌هایشان، به درب منازل‌شان و به خیابان‌هایشان کشاندند و شکل زیبایی را به این مراسم داده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: داستان کربلا، حماسه‌ای بزرگ و تاریخی برای حق طلبی، عدالت‌خواهی و مقابله با هرگونه کج‌روی و انحراف در مسیر دین و سرافرازی و مبارزه با هرگونه ذلت و در واقع ذلت‌ستیزی و مقاومت و ایستادگی برای حق و حقیقت بود.

روحانی گفت: ماجرای کربلا حتی از یک ماجرای درون دینی هم بالاتر است. یعنی شهادت امام حسین فقط و صرفاً برای احیای اسلام نیست، برای احیای اسلام هم هست، اما قدمی بالاتر. امام حسین (ع) در آن شرایط فرمودند که چطور من صبر کنم در حالی که حق دارد زیر پا می‌رود و باطل در جامعه جلوه‌گری می‌کند. یعنی حتی به لحاظ بیرون دینی هم امام حسین، قیام و نهضت بزرگ خود را برنامه‌ریزی کرد و لذا قیام امام حسین در تاریخ دیروز نمی‌گنجد، در تاریخ سال ۶۱ هجری نمی‌گنجد، آنچه امام حسین انجام داد فرای تاریخ و جغرافیاست.

وی افزود: کاری که امام حسین کرد امروز می‌بینیم حتی غیرمسلمان‌ها هم به آن قیام و نهضت احترام می‌گذارند، ملت‌هایی که حتی مسلمان هم نبودند در تاریخ تحت تأثیر آن قیام عظیم و بزرگ قرار گرفتند. از آغاز همیشه نیازمند به فرهنگ عاشورا و فرهنگ کربلا بودیم. از آغاز تاریخ‌مان، از روزهای انقلاب‌مان، از نهضت‌های بزرگ‌مان، همیشه نیازمند بودیم و امروز هم نیاز بالاتری به فرهنگ عاشورا داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همیشه نیازمند فرهنگ عاشورا هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در برابر همه توطئه‌ها و فشارهایی که از سوی دشمنان بر ملت ایران وارد می‌شود و به ویژه از سوی ایالات متحده آمریکا که هر روز یک خیانت و یک توطئه و یک برنامه علیه ملت ایران اجرا می‌کند، ملت با مقاومت و ایستادگی توانسته در برابر قدرت‌های بزرگ، موفق و پیروز باشد.

روحانی ادامه داد: ایستادگی این ملت است که امروز می‌بینیم دیپلمات‌های کشور و آنهایی که در صحنه فعالیت سیاسی هستند آمریکا را دچار شکست می‌کنند. اینکه در شورای امنیت سازمان ملل، هر روز آمریکا شکستی را بعد از شکستی تحمل می‌کند، به خاطر مقاومت و ایستادگی این ملت است والا این ملت اگر در همان سال ۹۷ خودش را باخته بود، در همان سال ۹۷ اگر می‌گفت نمی‌توانم و فرای مقاومت و بالاتر از مقاومت من است، دشمن همان سال ۹۷ قطعنامه‌ها را برمی‌گرداند. دشمن همان سال ۹۷ ما را به زانو در می‌آورد، اما مردم در طول سه سال گذشته علیرغم همه فشارها و البته تحمل سختی‌ها، قبول داریم که مردم در زندگی‌شان سختی‌ها را تحمل کردند، اما در عین حال در برابر دشمنان تسلیم نشدند.

وی افزود: آنها می‌خواستند ملت ایران را به نقطه فروپاشی نظام برسانند. آنها می‌گفتند پایان سال ۹۷، شما نیستید. با محاسبه عادی درست می‌گفتند، اگر یک چرتکه عادی یا ماشین حساب عادی جلو باشد، نگاه کنند، آنها درست می‌گفتند. می‌گفتند ملتی که این همه به او فشار وارد می‌شود، یک مرتبه ۵۰ میلیارد دلار درآمدش را می‌خشکانیم، ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، بعضی‌ها که نقد غیرمنصفانه می‌کنند، بعضی‌ها که می‌گویند آنجا چرا این طور است، آن مساله چطور حل نشد، بدانند ۹۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور کاهش پیدا کرده است و علیرغم این ایستادیم، علیرغم این وضعیت بازارها و اجناس کشور از اروپا هم بهتر است.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط دیگر کشورها جهان در جهت مقابله با بیماری کرونا گفت: در کرونا شرایط را دیدیم، آنها صف بستند، اینجا کسی صف نیست، آنها تخت خالی نداشتند بیمار را در میدان و حیاط بیمارستان روی زمین خواباندند و اینجا همواره تخت خالی وجود داشت. آنها برای دارو دچار مشکل شدند، برای ماسک در هوا، دزدی هوایی را شروع کردند، این مال او را می‌قاپید، او مال این را می‌قاپید که ماسک برسانند، ولی در کشورمان شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های تولیدی یک روز تعطیل نبودند و خیلی سریع توانستند مشکلات را حل کنند.

روحانی تصریح کرد: در شرایط تحریم شدید امسال، بالاترین افتتاح‌ها را در تاریخ دولت‌مان و حتی در مقایسه با دولت‌های دیگر داشتیم. می‌بینید از اول فروردین تا به حال، ۲۱ افتتاح عظیم و بزرگ داشتیم که یک افتتاح آن در همین هفته ۴.۷ میلیارد دلار بود. این یک افتتاح بوده در هفته جاری و این نشان می‌دهد که کار بزرگی در این کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: در شرایطی که در سخت‌ترین تحریم هستیم، آن آرزوی ۴۲ ساله را برآورده کردیم. اعلام کردیم در هفته دولت آنهایی که مصرف برق‌شان کم هست و در لیست کم‌مصرف‌ها قرار دارند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد. به بیان دیگر آنهایی که زندگی‌شان زندگی ساده‌ای هست، برق کم مصرف می‌کنند برق برای آنها مجانی شد و این افتخار دولت دوازدهم است. دولت دوازدهم برق را برای افرادی که تعدادشان یک میلیون و دو میلیون نیست، بیش از ۳۰ میلیون نفر در این کشور هستند مجانی کرد. این کار عظیم و بزرگی است. این کاری است که در دولت‌های دیگر، کشورهای دیگر نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: در دنیا پیدا کنید که جایی درمان کرونا کاملاً مجانی باشد. مقابله با کرونا در این کشور مجانی است، هم برای مردم خودمان و هم برای افرادی که به عنوان مهاجر در کشورمان زندگی می‌کنند و غیر ایرانی هستند. در شرایط کرونا و شدت کرونا یک نفر از کسانی که نیاز داشت برای مسأله‌ای غیر از کرونا بستری شود، این طور نبود که تخت برای او نباشد، تخت برای همه هست. داروها دارد تولید می‌شود، مواد غذایی تولید می‌شود و در این شرایط سخت توانستیم تولید محصولات کشاورزی‌مان را از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن برسانیم که کار عظیم و بزرگی بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول امسال علیرغم کرونا و مشکلات، تقریباً در تولیدات همه جا تولید بیشتر است، حتی در خرید گندم که بیش از ۸ میلیون تن تا امروز گندم خریداری کردیم، ۹ درصد بیشتر از پارسال تا امروز گندم خریداری کرده‌ایم و ۹۰ درصد پول آن را به کشاورزان پرداخت کردیم. این نشان می‌دهد که این ملت تابع امام حسین است، این ملت پیرو همان امامی است که نترسید و نهراسید. وقتی روز عاشورا آمد و آن جمعیت عظیم ۳۰ هزار نفره یا بیشتر را روبروی خود دید که اجتماع کردند، امام حسین نترسید، دست خود را بلند کرد و گفت اللَهُمَّ أَنْتَ ثِقَتِی، خدایا تو پناه منی. در شدت و مشکلات به تو پناه می‌برم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =