کد خبر: 8455
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
روحانی

رئیس جمهور گفت: ١٧ هزار روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه گازرسانی متصل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از افکارنیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی  وزارت نفت  گفت: خط انتقال گاز کوریدور غرب کشور کار بزرگی شده است، البته مرکز دیسپاچینگ که چند ماهی آماده افتتاح بود اما این دست و آن دست می‌شد تا در هفته دولت افتتاح شد.

اخبار سیاسی-  رئیس جمهور تصریح کرد: یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و شهید رجایی و باهر را گرامی‌ میداریم و امیدواریم در هفته دولت مسئولین دولتی قادر باشند بخشی از خدماتی که ارائه کردند را به مردم ارائه دهند.

وی در مورد اهمیت صنعت گاز در کشور بیان داشت: صنعت گاز هم انرژی پاک به ما می‌دهد و هم بخشی از توسعه کشور است و باعث اتصال ایران به همسایگانش شده است. ما در غرب کشور گاز را به عراق و ترکیه صادر می‌کنیم و قادر هستیم در شرق هم به همسایگان گاز صادر کنیم.

روحانی تصریح کرد: ۱۷ هزار روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز متصل شده است. تقریباً تمام شهرهای کشور هم به گاز متصل هستند جز برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان که آن هم در همین دولت گاز به این استان رسید.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه روز گذشته رهبری برای قراردادن نام نیک از خود و گذاشتن ارمغان برای دولت بعد، اظهار داشت: ما یادگار بزرگی در گاز برای دولت آینده گذاشتیم و تمام فازهای پارس جنوبی جز یک فاز تکمیل شده است و دولت بعدی از لحاظ بنزین، گازوئیل و گاز بی نیاز است و پتروشیمی ما دو برابر شده است. ما در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم و در گاز و نفت در میدان‌های مشترک کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی گفت: ما جهش دوم را در این دولت در پتروشیمی انجام خواهیم داد و جهش سوم چند سال دیگر انجام خواهد شد. ما برای دو دولت دیگر داریم برنامه ریزی می‌کنیم.

روحانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه خام فروشی تصریح کرد: البته در زیمنه همه معدن باید تحول انجام شود. نباید سنگ ساختمانی ما به صورت خام به فلان کشور اروپایی برود و بعد دوباره به کشور وارد شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: ما تا پایان سال افتتاح‌ها را خواهند داشت و علی رغم فشارها مردم شاهد تحول خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =