کد خبر: 8410
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
محمدابراهیم حسن نژاد

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با بیان این که در حال حاضر صنعت طیور به شکل فراگیر تحت پوشش بیمه است، گفت: همزمان با آغاز هفته دولت بیمه فراگیر آبزیان کلید خورده است که می تواند در توسعه صنعت آبزی پروری کشور کمک موثری باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، محمدابراهیم حسن نژاد شنبه یکم شهریور ماه در سفر به این استان و شهرستان داراب تصریح کرد: با اجرایی شدن بیمه فراگیر، آبزیان از مراحل تخم چشم زده، لارو، تکثیر و تا مرحله ای که آبزیان از استخرهای پرورشی خارج می شوند تحت پوشش بیمه خواهند بود.

به گفته وی، عملیاتی شدن این طرح باعث کاهش چشمگیر خسارت های ناشی از مخاطرات احتمالی در مسیر توسعه صنعت پرورش آبزیان کشور خواهد شد که در این خصوص هماهنگی های لازم با تشکل های شیلاتی کشور انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان فارس از استان های مستعد در بخش کشاورزی است و کشاورزان همه ساله بخش های زیادی از محصولات خود از جمله محصولات زراعی، باغی، دام و طیور را تحت پوشش قرار می دهند، ابراز کرد: سالانه بیش از ۹۰ هزار هکتار از باغ ها، بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار زراعت و زنجیره طیور استان فارس به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی ضروری است زیرا نوسانات اقلیمی و مخاطرات طبیعی به بخش کشاورزی آسیب های زیادی وارد می کند و یکی از راه های مدیریت کردن این خسارت ها بیمه کشاورزی است.

حسن نژاد تاکید کرد: سالانه حدود ۷۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت تقبل می کند و تنها نزدیک به ۳۰ درصد مابقی حق بیمه ها توسط کشاورزان پرداخت می شود که خود نشان از حمایت کامل دولت از این بخش دارد.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با اشاره به بازدید خود از باغ های خسارت دیده در شهرستان های داراب و زرین دشت اظهار امیدواری کرد با حمایت هایی که انجام می گیرد آن بخش هایی که آسیب دیده اند جبران خسارت شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =