262

رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی کمیسیون تجارت اصفهان برای راه‌اندازی میز کشورهای سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش روستانیوز، احمد پزنده درنشست تخصصی توسعه صادرات با کشور سوریه که به‌صورت وبینار برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی میز عمان در اتاق بازرگانی اصفهان ، ازآمادگی کمیسیون تجارت برای راه‌اندازی میز کشورهای سوریه و عراق خبرداد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این میز را اعتبارسنجی بازرگانان سوری دانست که این مهم با همکاری ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه تحقق خواهد یافت.
وی ضمن راهبردی خواندن ارتباط با کشور سوریه، برنامه‌ریزی مستمر برای ارتباط بیشتر با این کشور را از برنامه‌های جاری کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات بر شمرد.
در ادامه دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه نیزبا بیان اینکه سطح روابط اقتصادی ایران و سوریه به اندازه سطح روابط سیاسی، امنیتی و نظامی دو کشور نیست، یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را ضعیف بودن روابط بخش خصوصی دو کشور دانست.

حسن دانایی‌فر با تاکید بر اینکه اتاق های مشترک بازرگانی تجلیگاه روابط اقتصادی بخش خصوصی هستند، گفت: عمر تشکیل اتاق مشترک ایران و سوریه به یک سال نرسیده و این یکی از دلایل ضعف روابط بخش خصوصی با سوریه است.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات بخش خصوصی و همت اتاق ایران، فراهم شدن فرصت حضور فیزیکی بخش خصوصی در بازار سوریه، مقدمه توسعه روابط اقتصادی دو کشور شود.
مشاور معاون اول رئیس جمهور از انجام اقداماتی به منظور فراهم سازی بستر برقراری پروازهای بیش‌تر و کاهش زمان رفت و آمد خط کشتیرانی و تهیه آیین‌نامه اجرایی راه ترانزیت از مناطق مهران، زبادیه همچنین قصر شیرین، مرز خسروی و باشماق از طریق مرز قائم خبر داد.
دانایی‌فر آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تبادلات مالی بخش خصوصی را از طریق صرافی بیان و تصریح کرد: اتاق مشترک ایران و سوریه می‌تواند به معرفی صرافی‌های معتبر بپردازد.
مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان اینکه سوریه در دوره پیش از نهایی شدن مسایل امنیتی خود قرار دارد، افزود: این مرحله مقدمه ورود به فاز اقتصادی این کشور است و دولت سوریه به دنبال بازسازی، نوسازی و توسعه بوده و این کشور در آستانه ورود به دوره بازسازی است که مهم‌ترین فرصت برای حضور ایران در بازار این کشور است. 

دانایی‌فر در ادامه عدم ارتباط یا ارتباطات بسیار ضعیف بخش خصوصی دو کشور و مسایل زیرساخت‌های بانکی و ترابری را از دیگر موضوعات حایز اهمیت در افزایش تعاملات طرفین بیان نمود. 

وی افزود: سوریه دارای اقتصادی است که زمینه‌های تولیدات مواد و محصولات مختلف به‌ویژه در بخش‌های نساجی، کشاورزی و معادن در آن موجود است.
 مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه ، دفتر هماهنگی اقتصادی در دمشق و مرکز تجارت ایرانیان و مرکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بستری برای رفع ابهامات تجار ایرانی و ایجاد هماهنگی‌های لازم معرفی کرد.
وی ضمن استقبال از تشکیل میز مشترک ایران و سوریه در اتاق اصفهان، عزم جدی تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای ایجاد تعامل با دفاتر سه‌گانه موجود در دمشق را مقدمه‌ای بر تشکیل این میز بیان کرد.
گفتنی است؛ در ادامه این وبینار میزان صادرات به لحاظ ارزش به این کشور در سه ماهه نخست سال جاری را 37 میلیون و 200 هزار دلار بیان و گفته شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =