234

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از بهره برداری فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان در سال آینده خبر داد.

به گزارش روستانیوز، میرمحمدصادقی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رفع مشکلات کم آبی در اصفهان با سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ رفع می گردد، گفت: هم اکنون تونل این طرح تکمیل شده  وخط اضطراری آن نیز سال آینده وارد مدار می شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی اصفهان اضافه کرد:این طرح یک برنامه ریزی ۴ ساله دارد که تصفیه خانه آن در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
این مقام مسئول بیان داشت: با در مدارقرارگرفتن سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ کمبود نیاز آبی استان تا سال ۱۴۱۰ جبران می شود و از این طریق ۹.۷۵ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی اصفهان افزوده می گردد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه بعنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان به طول ۲۷ کیلومتر است.
وی گفت: براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب با شروع فصل گرما مصارف آب در اصفهان به حدود ۱۵ مترمکعب بر ثانیه می رسد که این تفاوت باید به نوعی جبران شود.
میرمحمدصادقی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ و قبل از خشک شدن زاینده رود این تفاوت از چاه های فلمن تامین می شد، اما در حال حاضر با خشک شدن رودخانه آبدهی چاه های فلمن نیزکاهش یافته  است.
این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر در اصفهان حدود ۴ تا ۵ متر مکعب در ثانیه دچار کمبود آب می باشد  واین کمبود آب باعث شده تا آب در برخی محلات اصفهان فقط در طبقات همکف منازل تامین شود.
وی اضافه کرد: سامانه دوم آبرسانی قرار است تا سال  ۱۴۱۰  وارد مدار شود تا کمبود آب در استان اصفهان  را جبران کند و از طریق این سامانه  ۹.۷۵ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی اصفهان افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار داشت: در این طرح تونل سامانه به طول ۲۷ کیلومتر اجرا شده است و۱۰ کیلومتر از تونل آن  با خط انتقال آب کاشان مشترک است.
میرمحمد صادقی ادامه داد: همچنین ۱۷ کیلومترتونل سامانه آبرسانی اصفهان در دولت یازده و دوازدهم احداث شده و مشکل اصلی آن تامین اعتبار می باشد.
 وی با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه ۴۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: ۳۴ کیلومتر خط اضطراری تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت داشته  و امیدواریم این خط اضطراری در سال آینده به بهره برداری برسد.
 این مقام مسئول در خصوص تونل سوم کوهرنگ افزود: در حال حاضر این تونل به پایان رسیده  و امسال به صورت موقت با پمپاژ بین ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب آب از طریق این تونل منتقل می شود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: همچنین سد تونل سوم کوهرنگ ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بتن ریزی بدنه است و امیدواریم تا ۲ سال آینده شاهد آبگیری آن باشیم.
در ادامه میرمحمدصادقی در ارتباط با پروژه بهشت آباد توضیح داد: به دلیل مشکلات بین استانی کارفرمای طرح بهشت آباد فرا استانی و شرکت آب نیرو است و شرکت آب منطقه ای اصفهان دخیل در این پروژه نیست و اخذ مجوزهای مربوط به این طرح در حال انجام و مقدمات اجرای آن نیز در حال فراهم شدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =