کد خبر: 8330
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
56

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای کشت قراردادی و تغییر الگوی کشت قدم‌هایی برداشته خواهد شد که به همکاری صنعتگران این عرصه و تولیدکنندگان برای توسعه کشت دانه‌های روغنی برای برآورده کردن نیازهای صنعت نیاز داریم.

به گزارش روستانیوز  به نقل از ایانا، جواد وفابخش در  جلسه هم‌اندیشی با دست‌اندرکاران صنعت روغن و دانه‌های روغنی اظهار کرد: فضای تولیدات زراعی در کشور با توجه به شرایط اقتصادی در حال تغییر است و این تغییر، فاصله بین صنعت و کشاورزی را که به مرور زمان ایجاد شده از میان خواهد برد.

وی افزود: در حوزه دانه‌های روغنی که بخشی داخلی و بخشی خارجی است، با رهنمودهای وزیر جهاد کشاورزی و تاکیدات ریاست جمهوری، در راستای کشت قراردادی و تغییر الگوی کشت قدم‌هایی برداشته خواهد شد که به همکاری صنعتگران این عرصه و تولیدکنندگان برای توسعه کشت دانه‌های روغنی برای برآورده کردن نیازهای صنعت نیاز داریم.

وفابخش در رابطه با خرید دانه‌های روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد:  شرکت بازرگانی دولتی ایران( GTC) از مدار خرید تضمینی دانه‌های روغنی حذف می‌شود و در قرارداد، تولیدکننده مستقیم با کارخانجات روغن‌کشی خرید و فروش خواهند کرد.

*خرید نیابتی دانه‌های روغنی درغیاب کارخانجات روغن‌کشی

در ادامه این نشست، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با مشکلاتی که در ارز داریم دولت به این نتیجه رسیده که نیاز کارخانجات روغن‌کشی را در داخل تامین کنیم که این کارخانجات پیشنهاد کشت قراردادی را داده‌اند.

وی افزود: بانک کشاورزی، به نیابت از کارخانجات تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و برای آن مباشر خرید در نظر می‌گیریم تا دولت در صورت ناتوانی کارخانجات بتواند مبادرت به خرید کند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با بیمه مزارع کشت دانه‌های روغنی گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی مزارع کشت را بیمه خواهد کرد و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه آموزش و ترویج در تمام مراحل در کنار کارخانجات خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =