345

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان در سال گذشته ۸ درصد مالیات کشور را پرداخت کرده است.

به گزارش روستانیوز، بهروز مهدلو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته استان اصفهان ۸ درصد مالیات کل کشور معادل ۸ هراز و ۵۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است که بعد از تهران ، دومین استان در پرداخت مالیات در کشورهستیم.
وی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه سال جاری مکلف اند اظهارنامه مالیاتی خود را پرداخت کنند و اشخاص حقوقی نیز تا پایان شهریور ماه فرصت دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۱هزار میلیارد تومان در کشور مالیات پرداخت شده که سهم مالیات پرداختی حقوق بگیرها اعم از دولتی و خصوصی از مالیات پرداختی مشاغل بیشتر بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به ۲۸۰ هزار مودی مالیاتی در استان گفت: این تعداد افراد شامل سه گروه می باشند که گروه اول افرادی با جمعیت ۳ درصد هستند که درآمد و فروش آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است و مکلف به داشتن دفاتر و اسناد هستند.
 مهدلو افزود: گروه دوم  شامل درآمد یک تا ۳ میلیارد تومان می باشند که دو درصد جمعیت مودیان مالیاتی استان اصفهان را شامل می شوند و همچنین گروه سوم که  ۹۵ درصد مودیان مالیاتی در استان هستند که کمتر از ۱ میلیارد تومان درآمد در یک سال دارند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۰ درصد از گروه سوم از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند و امسال برای اولین بار این توافق نامه برای گروه های دوم و سوم است.
این مقام مسئول ادامه داد: تمامی صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته حداکثر ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده مشمول دستورالعمل طرح توافقی بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: افرادی که در سال گذشته درآمد و فروش قطعی آنها از صفر تا ۲۵ میلیون ریال باشد همانند سال قبل مالیات پرداخت می‌کنند. 
وی افزود:صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از ۲۵ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال ۴ درصد افزایش نسبت به مالیات سال ۹۷، صاحبان مشاغل به میزان مالیات قطعی ۵۰ میلیون تا ۱۰۰میلیون ریال ۸ درصد افزایش مالیات نسبت به سال گذشته دارند، این افراد باید از قانون خوداظهاری مالیات پرداخت کنند. 
مهدلو با تاکید بر نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۸ تاکید کرد: اظهارنامه ها باید به صورت شفاف، دقیق و در موعد مقرر ارائه شود و اطلاعات آن با بانک های اطلاعاتی مالیاتی مطابقت داشته باشد در غیر این صورت هم شامل جریمه می‌شوند و هم مالیات مبلغ اختلافی دریافت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =