کد خبر: 8204
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
آبیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۹ پروژه در زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان آماده بهره‌برداری شده که همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری و هزینه کرد برای اجرای این پروژه ها ۶۰۰ میلیارد ریال است و با بهره برداری از آن برای ۲ هزار و ۴۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده و پنج هزار و ۷۰۴ خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.
وی افزود: از این پروژه ها ۱۵ مورد مربوط به مصوبات سفر استانی هیات دولت در تابستان پارسال بوده است که مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه ۱۵ مورد از این پروژه ها شاخص است و با حضور مسوولان ملی و استانی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: ۲ پروژه شاخص کارخانه تولید خوراک دام و طیور،  یک پروژه ۹۰۰ هکتاری آبیاری نوین در اسفراین و یک پروژه آبرسانی، تجهیز و نوسازی سد چری در فاروج است.
وی افزود: از مجموع این پروژه ها ۳۳ طرح مربوط به حوزه آب و خاک، ۱۰ مورد تولیدات دامی، ۱۲ مورد تولیدات گیاهی، سه پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و یک پروژه کاداستر اراضی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین در قالب این افتتاحیه ها دو طرح بزرگ تولید مرغ مادر در قالب تکمیل زنجیره تولید ایجاد شده که برای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
سهم خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی کشور ۶ دهم درصد در تمامی بخش های اقتصادی است و سهم بخش کشاورزی این استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور ۱.۱ درصد است.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =