غلامرضا تقوی

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک روز خبرنگار به اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف رسانه‌ها آموزش و ترویج است که در حوزه ترویج رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و رواج دادن دانش‌های نوین و فنی دارند.

به‌گزارش روستانیوز، غلامرضا تقوی اظهار داشت: علاوه بر اطلاع‌رسانی که وظیفه ذاتی خبرنگاران و رسانه‌هاست، می‌توان گفت آن‌ها دیده‌بان خوبی برای عملکرد مدیران و دستگاه‌ها هستند و با نگاه دقیقی که نسبت به مسائل دارند، می‌توانند به مدیر و سازمان مربوطه گوشزد کنند که مسیری که در حال حرکت در آن هستند،  مسیر درستی است یا نه.
وی ادامه داد: خبرنگاران یک واسطه اطلاعاتی درست هستند که نقش بسیار مهمی در شفاف‌سازی مسائل دارند و این رسانه است که می‌تواند با شفاف‌سازی به‌موقع اطلاعات درست به مردم دهد.
تقوی اضافه کرد: از سال گذشته تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، از طرفی مردم هم ترس بسیاری برای استفاده از محصولات کشاوزی و حتی گل و گیاهان زینتی دارند، اما رسانه‌ها با ارائه اطلاعات درست و علمی به مردم گفتند که نه تنها استفاده از این محصولات ارتباطی با شیوع کرونا ندارد، بلکه بسیار مفید نیز است.
 مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که رسانه‌ها در حوزه عملکردی به صورت مرتب از سازمان‌ها و مسئولان در رابطه با سیاست‌گذاری‌های انجام شده مطالبه‌گری می‌کنند، گفت: مواردی بوده که از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که برخی ضوابط و مقررات باید اصلاح شود که این اتفاق اگر رسانه‌ها ورود نمی‌کردند، رخ نمی‌داد؛ به‌ویژه در مدیریت اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع رسانه‌ها کمک بسیاری کردند.
تقوی افزود: رسانه‌ها را همکار خود می‌دانیم، چرا که علاوه بر مسئولیت‌های اصلی خود یعنی شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و پرسش‌گری؛ باعث افزایش سرانه مصرف محصولات کشاورزی و رونق تولید در این بخش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =