مقدسی

رئیس انجمن صنفی گاوداران  گفت: مهم¬ترین واکسن مورد استفاده دامداران واکسن تب برفکی است که قیمت آن هم به¬دلیل تخصیص ارز هیچ تغییری نکرده است. 

 سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: البته تعدادی واکسن دیگر نیز وجود دارد که همه گاوداران از آن استفاده نمی‌کنند، ولی متداول‌ترینش همان واکسن تب برفکی است. شرکت‌های داخلی توان رفع نیاز کل دامداران به واکسن را ندارند، درنتیجه بخشی از این نیاز باید با واردات برطرف شود.
 وی درباره قیمت واکسن دام و میزان افزایش قیمت آن اظهار کرد: تاکنون دولت ارز چهارهزار و 200 تومانی را بابت این واکسن تخصیص داده است، ولی تأخیر در تخصیص ارز موجب نگرانی و نارضایتی دامداران شده و واکسن دیر به دست آن¬ها می‌رسد. اگر قرار است ارز اختصاص داده بشود، باید به¬موقع باشد تا گله‌ها درگیر تب برفکی نشوند. قیمت این واکسن در چند وقت اخیر تغییر محسوسی نداشته، به این دلیل که با ارز دولتی خریداری می‌شود. 
رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره رایگان بودن واکسن و دارو برای دامداران در گذشته نیز توضیح داد: واکسن در برهه‌ای از زمان رایگان بود، اما دارو و سموم هیچ¬گاه رایگان بین دامداران توزیع نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =