کد خبر: 8183
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
محسن  محمدی پور

مدیرکل امورمالیاتی گیلان از پرداخت حدود ۸۰ میلیارد تومان سهم مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان طی امسال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محسن  محمدی پور اظهار داشت:  سال ۹۸  نیز بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان  واریز شد که این امر گام مهمی در راستای فعالیت های عمرانی و توسعه ای شهرها و روستاهای استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ۹۹ درصد وصول مالیات طی سال ۹۸ در استان تحقق یافته ؛ ضمن آنکه وصول مالیات در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی است.

وی  با بیان اینکه  اگر مردم بدانند ، مالیاتی که  پرداخت می کنند ، چه جاهایی هزینه می شود با میل و رغبت ، مالیات را پرداخت می کنند ، بیان کرد:  براساس قانون  بخشی از مالیات به شهرداری ها برای پروژه های عمرانی پرداخت می شود  .

محمدی پور خاطر نشان کرد: بخشی دیگر از مالیات به خزانه واریز می شود اما تمام مالیات وصولی کفاف حقوق  دستگاه های  دولتی را نمی دهد.

محمدی پور همچنین با اشاره به شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود:  سازمان مالیاتی تلاش کرده با ارائه تسهیلاتی به مودیان در مواردی همچون افزایش مهلت های قانونی ارائه اظهارنامه ها، ثبت اعتراض ها، بخشودگی جرایم  بویژه برای اقشار آسیب دیده،  یاریگر مردم باشد.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده نمایند نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی نخواهند داشت .

مدیر کل امورمالیاتی استان گیلان طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را گام مهم دیگر این سازمان در مسیر تحقق دولت الکترونیک عنوان و تصریح کرد: تحقق این امر منجر به کاهش مراجعات غیرضروری مودیان به ادارات مالیاتی و شفاف سازی فرآیندها خواهد شد.
وی با بیان اینکه  ۳۱ مرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل از طریق سامانه www.tax.gov.ir است ، تصریح کرد : همچنین سامانه دریافت گزارش فرار مالیاتی هم در سایت اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.intamedia.ir فعال می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =