خون‌میرزایی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مباحث کارگروه ساماندهی صید در دریاهای جنوب، در دستور کار مشترک جلسات آینده فراکسیون محیط زیست و شیلات قرار می گیرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، دکتر خون میرزایی پس از حضور در فراکسیون محیط زیست مجلس که به منظور بررسی وضعیت صید مخرب ترال در بنادر جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد کارگروهی تخصصی با حضور مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، رئیس موسسه علوم تحقیقات شیلات، نماینده بخش اجرا و اتحادیه های صیادی ذیربط و کارشناسان دانشگاه تشکیل شده و مباحث حوزه صیادی را تجزیه و تحلیل کند و دست پخت آماده ای به لحاظ علمی و فنی که به خوبی بر روی آن کار و چکش کاری شده، به فراکسیون محیط زیست و شیلات ارائه شود و دستور کار جلسات آینده ما باشد.

به گفته وی، در این نشست دغدغه های ستودنی نمایندگان و مشاوران در ارتباط با مسائل زیست محیطی، جامعه صیادی و تولید و اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مباحث مختلفی مطرح شد.

خون میرزایی یادآور شد: در واقع دستور کار نشست امروز پرداختن به موضوعات و مشکلات اجتماعی پیرامون روش های مختلف صید با تمرکز بر صید ترال بوده که روش های مختلف صید تبیین شد.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که ناوگان های مختلفی در حوزه صید ترال فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: روش صید میگو صید ترال کف و فانوس ماهیان و یال اسبی ترال میانی است در این رابطه دغدغه های نمایندگان و کارشناسان را شنیدیم. همچنین تبعات، پیامدها و دستاوردهای مثبت هر گونه تغییر روش در این حوزه ها از سوی آنان مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =