خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خریدهای تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی در دستور کار این وزارتخانه است، اما باید راهکارهای لازم برای دستیابی به خودکفایی در این محصولات را دنبال کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای کاظم خاوازی در نشست بعدازظهر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به سوالات برخی از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

تلاش دولت برای رفع اختلاف بین مردم و منابع طبیعی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رفع اختلاف بین مردم و امور اراضی و منابع طبیعی بسیاری از دستورالعمل‌ها را ساده کرده و سرعت تهیه کاداستر را بالا برده ایم.

آقای خاوازی که پس از شرکت در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: تاکنون ۹ میلیون هکتار کاداستر در بخش کشاورزی به جز جنگل و مراتع اتفاق افتاده و تا پایان سال ۳ میلیون هکتار دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

کاداستر حدنگاری یا نقشه برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرز‌های تعیین شده برای زمین سند مالکیت صادر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فکر می‌کنیم بسیاری از مشکلات کشاورزان با این موضوع و درگیری‌های احتمالی با منابع طبیعی از این طریق حل و فصل شود.

آقای خاوازی افزود: در جلسه امروز همچنین به نمایندگان مجلس توضیح دادیم که قیمت ۴۰ محصول کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و آن‌ها در حال تعیین قیمت براساس کار کارشناسی هستند و به محض مشخص شدن به کشاورزان اعلام خواهد شد.

وی گفت: موضوع دیگر بحث خانه‌های کارگری و سرایداری در داخل باغات بود که دستورالعمل‌های آن را اعلام کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: براساس این دستورالعمل‌ها و براساس متراژ باغ دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند اتاقک‌های سرایداری در داخل باغ وجود داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    وقتی محمود حجتی اسکندر زند را سال ۹۲ معاون تحقیقات کشاورزی کرد و اسکندر زند افراد معلوم الحال و کم سواد را به ریاست مدیران ستادی و مراکز تحقیقات کشاورزی گماشت از جمله آقای کاظم خاوازي را معاون خود کرد. لازم است بدانيم در حال حاضر شعبه سوم دادستانی کارکنان دولت و دادگاه کیفری برای آقای اسکندر زند و تنها در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران برای ۱۴ نفر از گماشتگان اسکندر زند کیفرخواست و حکم محکومیت صادر کرده است. با این شرایط نباید انتظار داشت که آقای کاظم خاوازي شعار ندهد و علیرغم تغییر مسیر خودکفایی شعار، خودکفایی ندهد چرا که عملکرد این آقا و روسای ارشد وی نشان داده است که به هیچ وجه اینها توانایی اجرای برنامه های استقلال و خود کفایی را ندارند و میخواهند چند صباحی مسئول باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =