کد خبر: 8174
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
روستا

پرونده صنایع دستی یک شهر و دو روستای استان کردستان برای ثبت ملی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: پرونده شهر «آرمرده» شهرستان بانه به‌عنوان شهر ملی نساجی سنتی، روستای «دیوزناو» سروآباد به‌عنوان روستای ملی ارغوان بافی و روستای «کاکو» دهگلان به‌عنوان روستای ملی گلیم‌بافی تدوین و برای ثبت ملی به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.
فرهاد حامدی اضافه کرد: این اقدام در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شده است.

وی به نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در صورت ثبت ملی این شهر و دو روستا گامی ارزشمند در راستای اعتلای اهداف وزارت میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی برداشته خواهد شد.

حامدی اظهار کرد: برای ارزیابی و انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، در استان شورایی تشکیل شده که وظیفه نظارت و جلب حمایت‌های دولتی و خصوصی را در حد ممکن بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =