کد خبر: 8110
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی فارس گفت: تا کنون بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا کنون بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

حسین پژمان افزود: از این میزان گندم خریداری شده ۸۷۰ هزار تن به صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس و بیش از ۳۰ هزار تن به صورت توافقی از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه برداشت گندم در مناطق شمالی استان فارس ادامه دارد و ۵ هزار هکتار از اراضی گندم آبی و ۱۹ هزار هکتار گندم دیم هنوز برداشت نگردیده است پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۴۱۳ هزار تن گندم در استان فارس تولید شود.

او در ادامه به استقبال کشاورزان به تحویل بیشتر گندم به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس در مقایسه با پارسال اشاره و بیان کرد: بهبود قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با پارسال و پرداخت به موقع خرید تضمینی این محصول را از عوامل مهم در تحویل گندم به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس دانست.

پژمان بیان کرد: پراکنش مناسب بارندگی همراه با برنامه ریزی‌های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله رعایت تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از آرایش کاشت، اجرای برنامه تغذیه تلفیقی به همراه مصرف قارچ کش ها، اجرای طرح‌های امید و پارسل بندی و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را از عوامل مهم در افزایش تولید گندم استان دانست.

او پیش بینی کرد: استان فارس با تولید بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم و تحویل بیش از ۹۰۰ هزار تن آن به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد.

پژمان در ادامه سخنان خود به تولید بذر گندم در استان فارس اشاره کرد و گفت : تا کنون بیش از ۴۶ هزار تن گندم بذری از کشاورزان در سطح استان فارس خریداری شده است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر اساس نیاز بذری شهرستان‌ها این بذور جهت کشت سال زراعی آتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =