کد خبر: 8109
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
58

۴۰۰ نفر از زنان روستایی مرودشت در طرح بهبود تغذیه و ایجاد باغچه‌های سلامت آموزش دیده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، راضیه اسلام مهر مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی به منظور ایجاد باغچه‌های محصول سالم در مرودشت ،گفت:  طرح  بهبود تغذیه و ایجاد باغچه‌های سلامت آموزش از سال ۱۳۹۷ تاکنون در ۲۰ روستا و برای بیش از ۴۰۰ نفر در قالب صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی اجرا شده است.

او، بیان کرد: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایری و ایجاد باغچه محصول سالم برای سومین سال در شهرستان مرودشت اجرا شده  است.

اسلام مهر تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج الگوی بهبود تغذیه و ایجاد باغچه‌های خانگی محصول سالم در جوامع روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه شرایط کنونی برگزاری دوره‌ها را محدود کرده است، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره‌های آموزشی به صورت مجازی، ارائه فیلم آموزشی، توزیع بروشور و نشریه  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

اسلام مهر با بیان اینکه افزایش بیماری‌های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی به دلیل مصرف زیاد قند و نمک و چربی، مصرف کم میوه و سبزی و دریافت ناکافی فیبر غذایی از عواقب آن است، افزود: دستیابی به هدف بهبود تغذیه و امنیت غذایی و ترویج کشاورزی پایدار با اجرای برنامه بهبود تغذیه و اصلاح الگوی غذای خانوار های روستایی و عشایری محقق می شود.

او، اضافه کرد: این طرح از سال ۱۳۹۷ در تفاهم ‌نامه‌ای که بین سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته و با همکاری جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان در مرحله عملیاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =