کد خبر: 8108
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
گلخانه

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اجرای ۴۸ هکتار گلخانه در مرودشت گفت: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به فضای گلخانه در این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش روستانیوز، سمیه کارگرمسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی برمحدودیت کشت انواع صیفی در فضای باز از ابتدای امسال، بیان کرد: کشت ۲۲ هکتار سبزی و صیفی در فضای گلخانه ابلاغ شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال اجرایی می شود.

او، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات لازم، مشاوره و فعالیت‌های ترویجی کارشناسان جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی کردن همه سطوح ابلاغی گلخانه هستیم.

کارگر با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها از برنامه‌های اولویت دار وزارتخانه است، ادامه داد: درهمین راستا به متقاضیان ساخت گلخانه‌ها که پروانه تاسیس را اخذ کرده اند تسهیلات کم بهره اختصاص می یابد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: تسهیلات گلخانه برای متنقاضیانی که از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده اند با نرخ ۱۵ درصد و برای کسانی که تاکنون هیچ تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده باشند برای مناطق محدوم ۱۲ و نیم درصد و برای مناطق برخوردار ۱۴ و نیم درصد محاسبه می شود.

او با تاکید بر سیاست‌های کلان کشوری در خصوص جهش تولید و افزایش بهره وری از منابع آب و خاک ، اضافه کرد: طرح انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه با اهداف جلوگیری از سرمازدگی، تامین بازار، بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری اجرا می‌شود.

محصولات گلخانه‌ای تولید شده در مرودشت شامل گوجه فرنگی، فلفل، خیار و انواع گل، است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =