454

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان اصفهان با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز، فرهاد دژپسند در آیین افتتاح رسمی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان اصفهان با بیان اینکه امروز روز ویژه‌ای برای اقتصاد تشنه سرمایه‌گذاری و جویای فعالیت های پررونق اقتصادی کشور است، افزود: اقتصاد ایران با وجود ذخایر گرانقدر موجود، در حوزه سهولت فضای کسب و کار؛ به‌ویژه شاخص‌های شروع کسب و کار در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی پتانسیل ها، اراده ها و تلاش های موجود را نویدبخش امکان رفع موانع موجود دانست و گفت: می‌توان با جدیت و اهتمام ویژه گام های مؤثری در راستای بهبود محیط کسب و کار کشور برداشت.

دژپسند تصریح کرد: با افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار تهران، شاهد افزایش رضایت مردم و در یک مورد رکورد صدور مجوز در ۲۰ دقیقه بودیم.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق سرمایه‌گذاری مورد نیاز رشد اقتصادی کشور متناسب با شعار سال، نیازمند گام های اصلاح گرایانه در حوزه های دیگر نیز خواهیم بود، یکی از ملزومات سرمایه گذاری در کشور را رفع دغدغه سرمایه‌گذاران در حوزه همکاری لایه‌های حکومتی دانست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه با بیان این مطلب که در طول یک سال شاهد تجربه ارزشمندی در کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار بوده‌ایم، افزود: این فرایند نسبت به سال گذشته در استان ها از ۵۵ روز به ۸ روز و در سطح ملی نیز از ۱۰۰ روز به ۱۸ روز کاهش یافته است.

وی همچنین از انجام اقداماتی در حوزه تنوع بخشی شیوه ها و منابع تامین مالی و سهولت فرایندهای آن توسط این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: بازار سرمایه امروز در کنار بانک ها، مسیر اصلی برای تامین مالی بنگاه ها بوده و باید علاوه بر حضور در این بازار برای افزایش عمق و پایداری این بازار و افزایش ورودی اولیه این بازار تلاش کنیم.

فرهاد دژپسند پیگیری های وزارت اقتصاد در خصوص واگذاری اموال تملیکی و دارایی‌های مازاد بانک ها را موجب افزایش قابلیت‌های بخش خصوصی و اقدامی در راستای آزاد شدن منابع برای اعطای تسهیلات لازم به فعالان بخش خصوصی دانست.

وی همچنین از اخذ مصوباتی در حوزه رقابتی نمودن بخش هایی از بازار سرمایه خبر داد و ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی پنجره واحد فیزیکی در استان های دیگر در صورت تامین فضای موردنیاز توسط این استان ها، ابراز امیدواری نمود سامانه الکترونیکی پنجره واحد شروع کسب و کار تا ابتدای آبان ماه رونمایی شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن زمان پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه خبر داد و افزود: امکانی فراهم شده تا در صورت کامل بودن مدارک و مستندات لازم، ظرف سه هفته پذیرش شرکت ها انجام شود.

دژپسند ابراز امیدواری نمود این اقدامات زیربنای یک جهش جدی در عرصه سرمایه گذاری، تولید و ارتقای جایگاه ما در اقتصاد جهانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =