کد خبر: 8047
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
بیمه

بیمه محصولات باغی در قیروکارزین ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، گفت: امسال پوشش بیمه‌ای محصولات باغی قیروکارزین با افزایش ۷۰ درصدی در مقایسه با پارسال، به ۳ هزار و ۶۴۸ هکتار رسیده است.

او، با اشاره به اینکه این شهرستان امسال در رتبه دوم بیمه پذیری محصولات باغی در استان فارس قرار دارد ، بیان کرد: انعقاد قرار داد بیمه برای یک هزار و ۱۸۲ هکتار از نخیلات و هزار و ۸۳۶ هکتار از مرکبات این شهرستان را به جایگاه نخست بیمه گری این دو محصول در استان فارس رسانده است.

همتی تصریح کرد: حق بیمه باغ‌های بیمه شده امسال بیش از ۴۳ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال بوده است که افزون بر ۲۷ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال آن سهم دولت و به صورت کمک‌های غیر مستقیم به باغداران این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه سطح نخیلات و مرکبات این شهرستان بیش از ۱۶ هزار هکتار بوده، ادامه داد: تا کنون تنها نزدیک به ۲۳ درصد سطح این باغ‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

او، با تاکید بر اینکه همه ساله شاهد خسارت‌های زیادی به علت حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی هستیم، افزود: موضوع بیمه محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اولویت مهم در همه زیر بخش‌های کشاورزی شامل، باغ ها، زراعت ها، واحد‌های دام، طیور و زنبور عسل انجام شود.

شهرستان قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =