محسن فتحی

فتحی اذعان داشت: باتوجه به وجود ظرفیت های علمی در استان کردستان تلاش می شود تا با احداث و راه اندازی رشته های تخصصی پزشکی  زمینه رشد علم پزشکی در این استان ارتقاء داده شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری روستانیوز در استان کردستان، محسن فتحی در بازدید از  پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت : بزودی دانشکده داروسازی کردستان راه اندازی می شود. 
وی سپس  در نشست هم اندیشی با رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از تلاش ها و دلسوزی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در سنگر مقابله با کرونا، افزود : کادر درمان استان در سنگر سلامت در ماه های اخیر خوش درخشیدند و با وجودکمبود و کاستی ها  به خوبی در  مبارزه با این بیماری موفق عمل کردند قدر شناسی مردم این استان هم باعث دلگرمی کادر پزشکی و درمان استان شد. 
نماینده مردم کردستان و عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات به حق  علوم پزشکی کردستان ، گفت : کمیسیون بهداشت در کنار توجه به ارتقای سطح بهداشت، حمایت از کادر درمان را به عنوان یک وظیفه و اولویت می داند. 
وی یادآور شد : فضای آموزشی دانشگاه با استانداردهای امروزی فاصله زیادی دارد و می طلبد در قالب سند توسعه دانشگاه به این مهم توجه ویژه ای شود.
فتحی با اشاره به دیدار هفته آینده با وزیر بهداشت اظهار داشت : در این دیدار که استاندار کردستان و هیئتی از سازمان برنامه و بودجه نیز حضور خواهند داشت  تلاش می شود تا در مورد  مسائل کلان حوزه سلامت استان از جمله تاسیس دانشکده داروسازی نهایی و اجرا شود. 
وی خاطرنشان کرد : تبدیل وضعیت نیروهای دانشگاه، ارتقای سطح رشته ها، افزایش مراکز پژوهشی و خوابگاهی از موارد و چالش های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است که نیاز به پیگیری جدی دارد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : پیگیری تدوین سند توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان از نقاط مثبت دوره مدیریت جدید این مجموعه است وباید با  استفاده از نظرات کارشناسی و در قالب طرح هایی منسجم  ظرفیت ها، رفع کاستی ها را به جد دنبال کرد. 

وی  در پایان تاکید کرد : ثبات مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی باید زمینه  توسعه پزشکی و درمانی را فراهم نموده و بازی های سیاسی و خارج از رسالت اصلی دانشگاه رااز این  مجموعه کات کرد.
در ادامه  بازدید دکتر فتحی از مجموعه دانشگاه، معاونین و مدیران واحدهای مختلف به بیان مشکلات و چالش های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =