کد خبر: 798
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
روستا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: تعداد ۳۰ روستا دارای خانه های ورزش روستایی است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، آرام حلیم گفت: سیمای روستا ها بعد از انقلاب اسلامی متحول  شده و در حال حاضر شاهد آبادانی و عمران در اکثر روستا های استان هستیم.

وی افزود: هم اکنون تمامی روستاهای بالای 10 خانوار دارای برق ،  92درصد خانوار روستایی دارای انشعاب گاز و 75 درصد روستاهای استان دارای شبکه آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

حلیم تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را 1250 روستا اعلام کرد و گفت: تعداد 30 روستا دارای خانه های ورزش روستایی است.

وی راه اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل ایجاد فروشگاهها، جاذبه‌های گردشگری، نیازمندیهای محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کارهای محلی در روستاها ، راه اندازی استارت آپ و ایده های کسب و کار روستایی با استفاده از فناوری های روز در توسعه روستایی در روستاها، جمع آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم افزار Gis و بهنگام سازی داده‌ها و تولید نقشه‌های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندیها و پتانسیل ها و ظرفیت‌های روستاها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستاها، پوشش بیمه ای47 درصدی روستائیان و عشایر استان در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان، پلاک کوبی اماکن روستایی بمنظور توانایی و ساماندهی کالبدی روستایی و ارتباطات روستائیان بتعداد 87هزار واحد مسکونی استان ،بهسازی ، روسازی، سنگ فرش و آسفالت معابر روستایی از اول انقلاب اسلامی تا کنون به تعداد 2میلیون و 700 هزار و 495متر مربع ،شناسایی 168 قطعه زمین و ساختمان بلااستفاده دولتی در روستاها بمنظور واگذاری به دهیاریها ایجاد وتوسعه کارگاههای تولیدی و اشتغالزایی از جمله خدمات انقلاب اسلامی به روستا های استان اردبیل است.

حلیم بیان کرد: برای عمران وآبادانی روستا ها هم هزار و 29 طرح هادی اجرا شده و 417 طرح هادی هم در دست اجرا است.

وی بیان کرد: احداث 1006 دهیاری ،28 شرکت  تعاونی دهیاری ، واریزی 1850میلیارد ریال به دهیاری های استان از سال 1393 تا کنون ، 6میلیارد ریال برای طرح های گردشگری ,950میلیارد ریال برای طرح های عمران روستایی ،8میلیارد ریال برای پسماند روستایی ،18 میلیارد ریال برای روستاهای مرزی است.

وی بیان کرد: تجهیز ناوگان خودرویی دهیاری ها از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تا کنون به تعداد485ستگاه ماشین آلات حمل زباله، آتش نشانی و عمرانی و احداث 186 باب ساختمان دهیاری از جمله خدمات ارایه شده در روستاهای استان است.

124 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای اردبیل پرداخت شد

حلیم بیان کرد: 124 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق روستایی استان پرداخت شده است که با تلاش مجدانه استاندار اردبیل این مهم تحقق یافته است.

وی بیان کرد: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به روستاها در کل کشور بود که سهم استان از این میزان 124 میلیارد تومان که پرداخت شده و نقش اساسی در اشتغال روستاها به وجود آمده و این امر در زمان دولت دوازدهم محقق شده است.

وی بیان کرد:‌با توجه به اینکه بعد از عمران روستایی اشتغال نیز حائز اهمیت است و برای این که شاهد کاهش مهاجرت معکوس باشیم تسهیلات اشتغال‌زایی مبنای کار است و این امر بسیار تاثیرگذار بوده است.

حلیم از اجرای موفق طرح توسعه پایدار در روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: این طرح بسیار مناسب است و با هدف ایجاد اشتغال در روستاها و کاهش مهاجرت محقق شده است.

حلیم از اجرای مطالعات محرومیت‌زدایی در شهرستان گرمی خبر داد و بیان کرد: از استان اردبیل شهرستان گرمی در این طرح قرار دارد و 15 میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه بنیاد علوی به این امر اختصاص یافته است.

وی افزود: اشتغال‌زایی 40 میلیارد تومان از محل تفاهمنامه  معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی برای هزار و 29 نفر استان اردبیل محقق شده و به لحاظ جذب حداکثری این تسهیلات جزو استانهای موفق کشور است و با تخصیص صددرصدی مرحله سوم این تسهیلات میزان بهره‌مندی به مبلغ بیست و پنج میلیارد تومان رسیده است

وی از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار ابری ایجاد اشتغال در روستاها خبر داد و بیان کرد: از منابع تخصیص کمک به مناطق محروم و بنیاد علوی این امر در قالب تسهیلات هشت درصدی به مردم ارائه می‌شود.

حلیم تصریح کرد: برای این تسهبلات شانزده طرح با اشتغالزایی پانصد و پنجاه نفر به بانک سینا معرفی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =