کد خبر: 7976
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
قیر

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: موافق طرح تامین قیر رایگان برای شهرداری ها هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مسعود نصرتی با بیان موافقت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با طرح تأمین قیر رایگان گفت: قیر رایگان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است و پنج گروه بهره بردار از این قیر از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان نوسازی مدارس، وزارت راه و شهرسازی  در قبال دریافت سهمیه خود خدماتی را ارائه می‌دادند.

وی که در گفتگوی تلفنی در یک برنامه‌ی تلوزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: نحوه بهره‌بردای هرکدام از دستگاه‌های بهره بردار متفاوت بود و سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها قیر را بر اساس قانون برای عمران و آبادانی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص می‌داد که ۱۰۵۰ شهر زیر ۵۰ هزار نفر داریم.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تحویل قیر به شهرداری‌ها از سوی این سازمان افزود: سهمیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۱۷ درصد بوده است که آن هم در چند مرحله بین شهرداری ها توزیع شد و ۹۸ درصد آن تخصیص یافته است.

 به گزارش ایسنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با کلیات طرح اختصاص یک میلیون تن قیر رایگان مورد نیاز شهرهای با جمعیت زیر صد هزار نفر موافقت کردند.

براساس این طرح، شرکت ملی نفت ایران مکلف است یک میلیون تن مواد اولیه قیر رایگان از محل خوراک تحویلی به پالایشگاه تامین و در سقف سهمیه‌های مربوطه به صورت ماهانه در اختیار دستگاه‌های اجرائی ذی ربط برای تامین قیر مصرفی و سایر هزینه‌های تبدیل مواد اولیه به قیر و اجرای آسفالت طرح های مربوط قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =