محمد فرید سپری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان داشت : تقویت زنجیره ارزش توسط تشکلهای بخش کشاورزی از اولویت های مجموعه سازمان جهاد کشاورزی است و در این راستا به جد از تعاونی ها و تشکلهای بخش حمایت می کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در اولین جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با حضور معاونین ومدیران سازمان،  مدیر تعاون روستایی و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان برگزار شد اظهار کرد : تعاونی های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان باید با ایجاد اتحاد، همدلی و همراهی نسبت به اجرای اهداف و برنامه های تعاونی‌ها  اقدام کنند و با این شرایط می توان به موفقیت این تعاونی‌ها امیدوار شد. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر توسعه و فعالیت های مشارکتی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود، ضروریست تشکلهای بخش کشاورزی فعالیتهای تولیدی را از تامین مواد اولیه تا تولید، بازاریابی و فروش محصول به انجام برسانند و تمام منافع اقتصادی این فعالیت ها به تعاونی بازگردد.
وی با تاکید بر این که هدف ما حمایت از زنجیره های ارزش است تصریح کرد: باید فعالیت های ما در بخش کشاورزی در راستای حمایت و توسعه زنجیره های ارزش باشد.
سپری یادآور شد تعاونیها باید حول یک هدف مشترک به منظور رفع نیاز اعضا با تجمیع سرمایه های اندک تشکیل شود تا تحولی در کسب و کار خود ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد : لازم است  هدایت تعاونی‌ها به سمت بازار و محصولات صادرات محور باشد و به عنوان یک اولویت مهم بسترهای لازم  برای توسعه و تقویت تعاونی ها را فراهم نماید.
وی افزود: بازار به عنوان حلقه مهم زنجیره ارزش با به کار گیری ظرفیت های استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید از این مهم غافل شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان گفت: ما نباید تنها به اقلیم  کردستان عراق برای صادرات اکتفا کنیم بلکه باید با تقویت این بخش و استفاده از دیگر ظرفیت های مانند بازار اوراسیا و با رعایت ملزومات آن بخش صادرات محصولات کشاورزی استان را تقویت نمائیم.
سپری اظهار داشت : صندوق خرد زنان نیازمند یک  تقویت اساسی برای ایجاد زنجیره ارزشی با اولویت تامین بازار است  و این مهم می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه تولید، افزایش درآمد در روستاها را  ارتقا دهد. 
وی یادآور شد : مشکلات صندوقهای خرد زنان روستایی باید شناسائی شود و تحرکی اساسی با بکارگیری زنان در فعالیت های صندوق ایجاد کرد. 
در ادامه مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، مدیر تعاون روستایی استان و معاونین ستادی سازمان به ارائه گزارش و پیشنهادهای لازم در راستای ارتقاء و تقویت تعاونی های عضودر صندوق پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =