55

وزیر جهاد کشاورزی، بر همفکری و تعامل ویژه با بانک کشاورزی و ضرورت تشکیل جلسات مستمر برای پیشبرد اهداف کلان بخش کشاورزی در مسیر جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی صبح امروز در دیدار و گفت و گو با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی، با اشاره به اهمیت تامین و تولید نهاده های بخش کشاورزی اظهار داشت: باعث افتخار است که کشورمان با وجود فشارهای عظیم، می تواند برای تولید نهاده های بخش کشاورزی روی پای خود بایستد.

وی با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان بانک کشاورزی و تعامل سازنده آنها با وزارت جهاد کشاورزی، از همکاری این بانک برای تامین نهاده های بخش کشاورزی قدردانی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به مهم ترین دغدغه های در حال حاضر بخش کشاورزی اشاره کرد و با ترسیم شرایط فعلی بخش کشاورزی خواستار تغییر رویکردهای عملیاتی این بخش متناسب با این شرایط شد.

خاوازی بر همفکری و ارائه پیشنهادات سازنده برای حمایت مالی بیشتر از بخش کشاورزی از طریق شورای پول و اعتبار و مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد اهداف بخش و ارتقای آن تاکید کرد.

وی در ادامه اهمیت زنجیره تامین بخش کشاورزی را متذکر شد و افزود: هسته های مرکزی و اولیه تولید نهاده ها در این زنجیره مغفول واقع شده اند که این موارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای حمایت از مرغ لاین ایرانی برنامه خاصی در دست تهیه و انتظار حمایت بیشتری از این طرح از بانک داریم.

وی با توجه به افزایش نرخ برخی از نهاده ها همچون کود، آفت کش و... خواستار حمایت از کشاورزان برای تامین نقدینگی لازم برای خرید نهاده های بخش شد.

حمایت از توسعه ۲ هزار هکتار گلخانه از سوی بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این دیدار با تبیین و تشریح برنامه راهبردی این بانک در سال جهش تولید گفت: بانک کشاورزی در سال جاری سیاست های کلان خود را با هدف تحقق شعار جهش تولید تنظیم و تدوین کرده است.

روح اله خدارحمی در خصوص حمایت از توسعه کشت گلخانه ای از سوی این بانک بیان داشت: در این راستا احداث و توسعه ۲ هزار هکتار گلخانه با تسهیلاتی حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال در اولویت طرح و برنامه های بانک کشاورزی قرار گرفته است.

وی همچنین به طرح و برنامه های بانک کشاورزی مرتبط با حفظ و ارتقای امنیت غذایی با تکیه بر تولید غذای سالم، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش رفاه حفظ اشتغال موجود و فقرزدایی، ارتقاء توان مالی، حفظ منابع تجدیدناپذیر و پایه کشاورزی، افزایش صادرات با محدودیت محصولات کشاورزی، افزایش دانش فنی واحدهای تولیدی، افزایش پایدار تولید مبتنی بر افزایش بهره وری و طرح های دانش بنیان پرداخت.

مدیرعامل بانک کشاورزی، تکمیل و راه اندازی طرح های راکد و نیمه تمام را هدف دیگر این بانک اعلام کرد و گفت: برای کمک به راه اندازی ۱۲۵ طرح راکد و نیمه تمام، اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است، ضمن این که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز به طرح های نیمه تمام پرداختی از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تخصیص داده شده است.

وی حمایت از تامین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی را از وظایف ذاتی بانک کشاورزی برشمرد و اعلام کرد: بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش کشت بهاره و پاییزه، سرمایه در گردش شرکت های تولید کننده بذور گواهی شده، سرمایه در گردش موضوع بند الف تبصره ۱۸ و خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اولویت پرداخت تسهیلات بانک در سال جاری قرار دارد.

خدارحمی از آمادگی این بانک برای طراحی بسته اعتباری و تأمین منابع مالی مورد نیاز از اراضی نوآباد سخن گفت و حمایت و تأمین مالی توسعه پرورش مرغ لاین (مرغ گوشتی و تخم گذار) با هدف قطع وابستگی به خارج از کشور را مورد تأکید قرار داد.

وی، حمایت از افزایش تولیدات بخش کشاورزی با هدف کاهش واردات، کاهش استعلام ها در زمان دریافت تسهیلات و ارائه مشاوره سرمایه گذاری به مشتریان را از دیگر برنامه های این بانک در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار دکتر جواد وفابخش معاون امور زراعت، مهندس حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و دکتر سعادت مدیر حوزه وزارتی، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =