کد خبر: 7905
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از ۸۸ طرح، زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم ۱۹ هزار و ۱۶۸ مترمربع افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رسول منعم با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های ورزش در روستاهای این استان افزود: احداث و تکمیل ۹ طرح ورزشی بااعتبار ۵۷ میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از ۷۹ خانه ورزش روستایی بااعتبار ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی قم است.

وی عدالت محور در توسعه زیرساخت‌های ورزشی را ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از چهار سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای باقرآباد، لنگرود، طایقان و همچنین افتتاح پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای نیزار، خورآباد، بیدهند، تاروچ و قلعه چم ازجمله مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده برای افزایش سرانه ورزش روستایی استان در سال‌های اخیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: به‌منظور توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کم برخوردار و فاقد هرگونه امکانات ورزشی، ۷۹ خانه ورزشی در این روستاها راه‌اندازی و تجهیز شد.

منعم بابیان اینکه با اقدام‌های صورت گرفته سرانه فضای ورزشی استان در دولت تدبیر و امید ۱۸ سانتی‌متر افزایش‌یافته است،‌ افزود: برگزاری ۷۰ جشنواره و همایش مختلف بومی و محلی و همچنین ۱۲۰ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف بومی محلی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه ورزش و نشاط در این مناطق است.

وی افزود: به‌منظور افزایش جامعه مخاطبان رشته‌های بومی محلی، فعال‌سازی رشته‌های جدید ورزشی در مناطق روستایی قم در دستور کار قرار گرفت که در این راستا رشته‌های متعددی ازجمله پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، ‌دارت، ‌کشتی، جودو، ‌تکواندو، ‌ژیمناستیک،‌ ووشو، ‌کاراته و ‌رزمی در این روستاها فعال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در ورزش روستایی طی سال‌های اخیر موجب ارتقای ورزش قم در رشته‌های بومی محلی در کشور شده است که نتیجه آن کسب عناوین قهرمانی کشوری و بین‌المللی و عضویت ورزشکاران این استان در تیم ملی است.

منعم، تربیت مربی و داور را ازجمله الزام‌های توسعه ورزش دانست و گفت: به‌منظور پایدارسازی فعالیت‌های ورزشی و همچنین توجه به استعدادیابی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و داور در رشته‌های والیبال، ‌فوتسال، ‌بازی‌های بومی و محلی، ووشو،‌ کاراته و تکواندو به‌طورجدی برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ورزش در روستاهای استان بیان کرد: توسعه و تقویت ورزش روستایی در سطح روستاها علاوه بر افزایش روحیه نشاط سبب شناسایی استعدادهای موجود و افزایش تعداد مدال‌آوری‌های استان در مسابقات ملی و بین‌المللی می‌شود.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند. ۵۵ هزار ورزشکار زیرمجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌اند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =