محمدصالح جوکار

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای مجلس با تأکید بر حفظ امنیت غذایی کشور، گفت: بحث امنیت غذایی جایگاهی ویژه دارد و راهبردهای تولیدی در کشور در وهله نخست باید در رابطه با بحث امنیت غذایی باشد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «روستانیوز» حمایت از بیمه محصولات کشاورزی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: اگر کشاورزان ما در امنیت شغلی قرار داشته باشند و بدانند مورد حمایت هستند، رغبت بیش‌تری برای فعالیت خواهند داشت. کشور ما  آب و هوای متعادلی ندارد و همین امر ریسک کشاورزی را افزایش داده است. کشاورزی که همه امیدش به فصل برداشت است، با یک سرمازدگی کلیه محصول خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بسیار ضروری است بیمه را به همه محصولات تسری دهیم تا کشاورزان در طول سال با امنیت خاطر به کار و تلاش بپردازند. همچنین برای کنترل اثرات حوادث غیرمترقبه دولت باید یارانه‌هایی را برای فرهنگ‌سازی بیمه محصولات کشاورزی مشخص کند. در بحث بودجه صندوق بیمه کشاورزی باید بگویم ما صندوق‌های حمایتی مختلفی داریم، اما بیمه محصولات کشاورزی اولویت ماست.

وی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به بودجه صندوق بیمه کشاورزی که دو هزار میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است، آیا این بودجه پاسخگوی نیازها خواهد بود یا نه»، توضیح داد: با توجه به محدودیت بودجه خود کشاورزان باید به امر استفاده از بیمه محصولات کشاورزی ورود کنند و در ادامه کار باید به دنبال منابع دیگر و جدید برای جبران کسری باشیم.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سؤال که خدمات بیمه صندوق کشاورزی مبتنی بر فضای دیجیتالی در حال ارائه خدمات است که موجب شده کلیه امور بیمه از جمله صدور بیمه‌نامه، کارشناسی خسارات، پرداخت‌ها و... با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به گذشته انجام شود و کلیه اطلاعات در این زمینه در سامانه قابل رؤیت است، آیا وجود چنین دیوار شیشه‌ای در مدیریت بیمه کشاورزان و ترغیب آنان به استفاده از این خدمات مثمرثمر خواهد بود یا خیر»، گفت: شفاف‌سازی در بحث مدیریت بسیار حائز اهمیت است. وقتی ما سامانه‌ای داریم که قبل و بعد حوادث را به‌درستی پایش می‌کند و اطلاعات بیمه‌ای در دسترس مخاطبان است، شاهد شفافیتی هستیم که به افزایش اعتماد کشاورزان در درازمدت منجر خواهد شد. وقتی کشاورز می‌داند حق و حقوقش براساس واقعیت و به دور از خطای انسانی و با کمک تکنولوژی روز پرداخت می‌شود، برای استفاده از خدمات بیمه‌ای پیش‌قدم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =